Füge továbbra is

Miután a fügefáról naponta 2-3 kg gyümölcsöt lehet leszedni, kénytelenek vagyunk kezdeni vele valamit. Osztogatjuk, a múltkor dzsemet csináltam belőle. A tavalyi pálinkának való még nincs kifőzve, ezért aztán egyelőre nincs hely az újabb adagnak a hordóban. Osztogatni nem lehet folyton, nem szereti mindenki. Ilyet! 

A fügebor gyártásához momentán nincs kedvem, túl macerásnak látom. Őszintén szólva annál meg sokkal nemesebb dolognak tartom – egyébként gőzöm sincs, hogy miért –, hogy itóka legyen az összesből.
Ma kitaláltam, hogy szívesen csinálnék vörösborral-balzsamecettel köretnek valami húshoz. A valami hús egy sült kacsa lett. Persze ez nem megoldás a fügeproblémára, miután összesen 6 db-ot használtam. 
 
KACSASÜLT VÖRÖSBOROS FÜGÉVEL 4 személyre
 
A kacsához:
  • 1 pecsenyekacsa (szerintem jó a hízott is, még hamarabb is megsül)
  • 2 fej hagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • só, bors
 
A vörösboros fügéhez:
  • 8 db nagyobb, érett füge
  • 200 ml vörösbor
  • 100 ml balzsamecet
  • 1-2 ek nádcukor (Függ a bor savasságától és természetesen az ízlésünktől. Én 1 ek-nyival kezdtem, aztán amikor már kezdett redukálódni a bor, megkóstoltam és szórtam még bele kb. ½ ek-lal.)
  • 1 tk vaníliaesszencia
  • 4 szem szegfűbors
  • ½ rúd fahéj
  • 3-4 tekerésnyi frissen őrölt bors 
 
A kacsát alaposan megmosom hideg víz alatt, teljesen szárazra törlöm, a mellén és a combján bevagdosom a bőrt, kívül-belül besózom és borsozom. Sütőtálba rakom, mellé szórom a megtisztított, negyedelt hagymákat és a fokhagyma gerezdeket. Fóliával letakarom és 220 °C-on párolom 90 percig. Leveszem róla a fóliát, majd 1 órán keresztül sütöm, jó ropogós-pirosra.
 
Közben a bort egy nyeles lábosban összeöntöm a balzsamecettel, beleszórom a cukrot és belerakom a fűszereket. Elkezdem gyöngyözve forralni. Megmosom a fügéket és a forrásban levő fűszeres borba rakom őket, néha megforgatva főzöm kb. 5 percig. Kiszedem a fügéket és a fűszeres bort beforralom kb. 100-120 ml-re. Ez jó 25-30 perc.
 
A húst vékonyra szeletelve tányérra rakom, mindegyik tányérra 2-2 fügét félbevágva és meglocsolva a mártással. Olyan gyorsan nekiláttunk, hogy nem volt érkezésem fényképeket csinálni. 

Leave a Reply

