Bazsalikom és menta

A fűszereim a teraszon, ha nem ládákban és cserepekben lennének, már régen dzsungellé fejlődtek volna. Ebben az évben nagyon szépen nőnek. 

 
Ma két kedvencemet – a bazsalikomot és a mentát használtam egy egyszerű, ámde nem is olyan rövid idő alatt elkészíthető tésztaételhez, amelyet Delia receptje inspirált. Mire az ember leszedi azt a sok levélkét a szárakról, kihullik a haja…

MENTÁS-BAZSALIKOMOS PENNE LIME-MAL ÉS PARMEZÁNNAL
 
  • 500 g penne
  • 3 nagy marék friss bazsalikomlevél
  • 2 nagy marék friss mentalevél
  • 3-4 szál újhagyma a zöldjével együtt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 lime leve és reszelt héja
  • 40-50 g reszelt parmezán
  • 1 tk só
  • 1 tk egész feketebors, mozsárban megtörve
  • 4 ek extraszűz olívaolaj
  • reszelt limehéj a tálaláshoz
Egy nagyobb fazékban vizet forraltam a tésztához. Már tényleg nem tudom, ki mondta (talán Nigella), hogy a tészta főzővize legyen olyan sós, mint a tenger…
A parmezán kivételével mindent a robotgépbe raktam és gyönyörűséges zöld fűszerpasztává zúztam.
A tésztát leszűrtem és azonnal visszaborítottam a fazékba, ráraktam a fűszerpasztát, picit visszatettem a forró tűzhelyre és alaposan összekevertem.
Tálba raktam, megszórtam a reszelt parmezánnal és a lime reszelt héjával.

Leave a Reply

