Mostanra

…már savtalanítássá enyhült az állandó gugli hirdetés első helyen. Eddig folyton bélcsatornát tisztítottak a drnatura segítségével. Valamilyen rejtélyes oknál fogva minden gasztroblogon ez virít elsőnek. Rá kellett jönnöm, hogy még mindig totál láma vagyok a blogrendezkedés és html-kódok világában, tegnap majdnem fél napot töltöttem azzal, hogy kihasználjam a gugli hirdetés által felkínált lehetőséget, miszerint válogathatok, milyen dolgokat és oldalakat látnék szívesen a Google Ads-ben a saját blogomon. Nem sikerült megjelennie egynek sem, pedig rengeteg címet engedélyeztem nekik. Egyre csak tisztítókúrák és hasonlók. 
Aztán persze elgondolkodtam ama kérdésen is, hogy esetleg nemcsak a gasztroblogok árasztódnak el drnaturával, hanem  a többi is, de másfélék tájára nem nagyon járok az utóbbi időben. Bár tegnapelőtt megnéztem egy párat a Goldenblog 2008 díjosztója kapcsán, nem utolsósorban azért, mert legkedvesebb barátném, Csuporka Dr. felhívta rájuk a figyelmemet. És valóban, drnatura uralkodás töretlen mindenhol.
Jó filmes meg irodalmi blogokat már régóta keresgélek, eddig sajnos eredménytelenül.
 
Ma hajnalban fél 3-kor arra ébredtem, hogy éktelenül fáj a jobb vállam, a lapockám környéke és a nyakam, próbáltam mindenféle helyzetet a saját párnámmal majd S-ével, oldalt, másik oldalamon, hanyatt, hason, de nem tudtam visszaaludni, csak nagy sokára. 
Már jó múltkor elgondolkodtam, hogy a beépített íróasztal, amelyen a számítógép is van, tulajdonképpen kínzóeszköz, elég sokat dolgoztam mostanában itthon, és be kellett látnom, hogy ezzel valamit csinálni kell. Túl magas, hiába állítom a széket a legmagasabb helyzetbe, még akkor is. Nem tudom, kire készült, de nem az én 163 centimre. Akkor ki is gondoltam, hogyan kéne átalakítani a dolgozót, csak leveszem az asztallapot, a helyére rakom a már jól bevált íróasztalt, és annyi. Aha, ahogy én azt elképzeltem. A mai hajnal után azonban nem érdekelt, hogy fűrészelni kell, hogy fél napig takarítok, hogy ki kell húzkodnom a gépet és a többi kütyüt, majd gondosan visszadugdosnom, megcsináltam, mert aludni ugye csak kell! Tényleg nem szoktam nyekeregni, ha fáj valamim, de ez szörnyű volt, már azon gondolkodtam, milyen bogyót érdemes az ilyesmire bevenni. 
Miután a család látta, hogy én ma itt nem fogok főzni, anyu vette a kezébe a dolgokat. Nem tudom, honnan szerezte a receptet, de mindegy is, megtartjuk.
 
 
SZILVÁVAL ÉS SONKÁVAL GÖNGYÖLT CSIRKEMELL (4 személyre)
 
A vadszilva több mint 2000 éve ismert, első termesztői az asszírok voltak, majd a rómaiak nemesítették. Bár a világban a számos szilvafaj közül a nyár és az ősz majd minden napján érik valahol jónéhány, mégis alig tucatnyi változatukat ismerjük. Színük a feketétől a bíborvörösön át a sárgáig terjed.
A japán, ázsiai változatok az európaiaknál általában nagyobbak, gömbölyűbbek, lédúsabbak, színük inkább bíborvörös vagy narancssárga. Manapság már nálunk is sok helyütt kaphatók. Általánosságban igaz, hogy a sötétebb színűek kesernyésebbek, míg a vöröses és sárgás fajták édesebbek.
Ez a gyümölcs több antioxidáns hatású vegyületet tartalmaz, mint bármelyik más. Száz grammjából kb. 40 kcal energiát nyer a szervezetünk.

 
  • 2 db csirkemellfilé
  • 4 szelet füstölt sonka
  • 4 szem nagy szilva
  • 2 ek szilvalekvár
  • 1 ek friss kakukkfűlevélke

  • bors
  • olívaolaj a sütéshez
  • 1 ek vaj
 
A csirkemelleket kettőbe vágjuk, mindegyik darabot kinyitjuk és kissé megütögetjük. Enyhén sózzuk, borsozzuk. Vékonyan megkenjük szilvalekvárral, befedjük 1-1 sonkaszelettel, és mindegyikre rárakjuk a vékony szeletekre vágott szilvákat. Megszórjuk a kakukkfűvel. A hús két oldalát felhajtjuk és a rövidebb oldaláról feltekerjük, megtűzzük hústűvel.
Kevés olívaolajon hirtelen pirosra sütjük a tekercseket, majd előmelegített (220 °C) sütőben 10 perc alatt készre sütjük. A tetejére vajdarabkákat teszünk, és fólia alatt melegen tartjuk a tálalásig.
Párolt póréhagymával és mandulával kevert főtt rizst adunk hozzá.

Leave a Reply

