Clafoutis – az igazi

Egyszer elhatároztam, hogy blogról többet nem sütök, pont egy clafoutis után telt be a pohár. Egy alkalmat betudhattam az ízlésbeli különbségnek, nem ízlett a Lépesméz torta, főleg a szaga (igen, szaga volt) nem teszett, valószínűleg a szódabikarbóna-tojás páros miatt. Sajnálattal kellett tudomásul vennem, hogy a receptekben közölt instrukciók megbízhatatlanok. Leginkább a sütési időre vonatkozók. Pl. az említett clafoutis ebben az összetételben állítólag elkészül 180 °C-on 35–40 perc alatt, nekem majdnem 1 ½ órát vett igénybe. A vörösboros cseresznyének sem volt elég annyi idő, légkeverésessel pedig pörkölődött, de a szotty marhára nem akart alóla eltűnni. Sajnos folytathatnám a sort elég hosszan. Pedig sütöttem már számos régen kipróbált süteményt ebben az új, elektromos sütőben, semmin nem kellett változtatni a régi gázoshoz képest, sütési időt végképp nem.
Ma megint a „kéne sütni valamit, de mit?” vett elő, így aztán én meg elővettem Nigella istennős könyvét, hátha találok benne olyat, amihez kedvem támad, és még van is itthon hozzá minden. Naná, hogy találtam. Olyan nincs, hogy nem, pont abban a könyvben?! Természetesen egy piros bogyós receptre csaptam le, egyre jobban mániámmá válnak a piros, bordó, kékes bogyós gyümölcsök (a legközelebbi saját kertemben ültetek is mindenfélét). Ha piros piszke nem is, de ribizli volt a mélyhűtőben.
 
 
RIBIZLIS CLAFOUTIS – HÁZI ISTENNŐ MÓDRA (6 személyre)
  • 1 ek vaj
  • 350 g ribizli
  • 6 nagy tojás
  • 100 g finomliszt
  • 75 g nádcukor
  • ½ tk narancsvirágvíz (volt az szerintem kettő is, zuttyintottam)
  • 1 tk vanília-kivonat
  • 300 ml zsírdús tejszín
  • 300 ml zsírdús tej
  • porcukor a meghintéshez

A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra (gázsütőnél 5-ös fokozat). Amikor a sütő már felmelegedett, egy pie-formát kikentem az 1 ek vajjal, beleszórtam a ribizlit és 10 percre a sütőbe raktam.
Közben összeállítottam a tésztát, mely esetben az „összeállítottam” kifejezés erős túlzás, ugyanis mindent beleraktam a robotgépbe, néhányszor megnyomtam a gombját, és már kész is volt. A sütőben kissé összetöttyedt ribizlikre öntöttem a meglehetősen hígnak tűnő palacsintatésztaszerűséget, és valóban (ahogy az ugye írva vagyon) 40 perc alatt készre sütöttem. Ez alatt a tészta megemelkedik, a széle aranybarna lesz, a közepe kissé remegős marad, nem szárad ki, azaz tökéletes lesz. Még melegen megszórtam porcukorral, langyosra hűlve a legfinomabb.
 
Az eredeti recept Nigella Lawson: Hogyan váljunk házi istennőkké c. könyvében olvasható. 
Egyébként nem egészen értem, miért rögtön több istennővé válunk, főleg kérdőjel nélkül.

One thought on “Clafoutis – az igazi

  1. Zaira

    Azért nincs kérdőjel, mert nem kérdés. Szerintem.🙂 A cím jelentése: így váljunk istennővé, azaz ez a módja annak, hogyan váljunk istennőkké… A többesszám meg ízlés dolga. Több olvasónő, több istennő. Bár ez fölösleges tényleg.

Leave a Reply

