Újabb lélekmelegítés úgy kb. mindenre való tekintettel

Nem szoktam foglalkozni az időjárással, úgysem lehet vele mit kezdeni, olyan amilyen, de ez a mostani nagyon deprimáló. Azt hittem, ma nem kell mennem sehova, itthon maradhatok és filmeket nézhetek, de aztán kiderült, hogy ugyan a karácsonyi evészetekhez megvettem mindent, de addig is vannak napok és vannak éhes szájak is, tehát vásárolni kell mindenfélét. Ugyanis elhatároztam, hogy ezen a héten már nem vagyok hajlandó menni sehova, mert mindenhol türelmetlen tömeggel lehet csak találkozni. 

Vásárolgatás közben elhatároztam, hogy valami tartalmas, krémes vacsoránakvalót főzök. Krémleves, tejszín, karakteres sajt, valami karakteres zöldség… Jöttem-mentem, találtam angol zellert, a többi volt itthon.
ZELLERKRÉMLEVES KÉKSAJTTAL (4 személyre)
  • 450 g angol zeller
  • 150 g kéksajt (dán volt itthon)
  • 50 g vaj
  • 200 g burgonya
  • 1 kis fej hagyma (simán kifelejtettem)
  • 570 ml zöldségalaplé
  • 150 ml tejszín
  • só, frissen őrölt bors
A croutonhoz:
  • 1 zsemle, kis kockákra vágva
  • 2-3 ek olaj

A zellert szétszedem, a levelét elteszem későbbre, alaposan megmosom és vékonyan felszeletelem. Apró kockákra vágom a krumplit, a hagymát finomra – már amikor nem hagyom ki.
Egy fazékban felolvasztom a vajat, beleszórom a zöldségeket, alaposan megkeverem, és fedő alatt alacsony hőmérsékleten 10 percig párolom. Ezután ráöntöm az alaplevet, forráspontig hevítem, visszarakom a fedőt és szintén alacsony hőmérsékleten 30 percig főzöm.
Leveszem a tűzről, beleöntöm a tejszínt, belemorzsolom a sajtot és botmixerrel simára turmixolom. Visszateszem a tűzre, hogy felforrósodjon, de forrnia már nem szabad.
Közben az olajon aranybarnára pirítom a zsemlekockákat, ezzel és a durvára vágott zellerlevelekkel tálalom a forró levest.
A receptet Delia Smith Christmas Collectionjában olvastam.
Posted in Uncategorised

Leave a Reply

