Most akkor én narancsfüggő vagyok?

Nekem úgy tűnik. Mostanában szinte minden nap valami narancsosat csinálok. Bár lehet, hogy nem kell ezen annyira meglepődnöm, általában vannak korszakaim, amikor valamiből tonnaszám eszem. Emlékszem, volt olyan tél pár évvel ezelőtt, amikor szinte csak kiwin éltem. Azon a télen valami rejtélyes oknál fogva kilóra lehetett venni a piacon egész olcsón. Nem előre kimérve kis kosarakban, hanem tényleg kilóra a zöldésgesnél, ahogy az almát vagy a krumplit. Azóta sem láttam így. Akkoriban szerintem napjában megettem legalább egy kilónyit. Azóta viszont alig. Pedig szeretem, meg is eszem bármikor, ha valaki hoz haza, de valahogy nem akarok azt venni. Mostanában viszont a naranccsal meg a mandarinnal vagyok így, rengeteget tudok megenni belőlük minden formában. Jójó, tudom, hogy a kiwiben is meg a ezekben is sok pl. a C-vitamin, és biztos a szervezet tudja magától is, blabla, na de akkor is. Mindegy, szeretem a narancsot és kész. Így aztán ma bele is tettem egy jó kis levesbe.

SÁRGARÉPALEVES NARANCCSAL (6 személyre)
  • 450 g sárgarépa
  • 2 narancs leve
  • 1 fej hagyma
  • 300 ml zöldségalaplé
  • 100 ml tejföl
  • 100 ml tejszín
  • 1 kk őrölt koriander
  • 1 kk reszelt gyömbér
  • só, bors
  • csíkok a narancshéjból a tálaláshoz

A sárgarépát megtisztítom, felkockázom, belerakom egy kisebb fazékba. A hagymát is megtisztítom és finomra vágom, majd a sárgarépához adom. Ráöntöm a zöldségalaplevet, sózom, borsozom, belerakom a koriandert és a reszelt gyömbért, és fedő alatt puhára főzöm. Leveszem a tűzről, hozzáadom a tejfölt, a tejszínt és a narancsok levét, összeturmixolom. Visszateszem a tűzre, hogy felforrósítsam, de nem forralom. Azon melegében narancshéjcsíkokkal a tetején tálalom.
Jéghidegen is finom.
Eszternél olvastam egy húsgombóc receptet – örök hála érte, és mivel ebben is van mandarin, nem hagyhattam ki a szórásból. Tettem bele még egy-két plusz fűszert, szerintem totál finom, persze volt olyan a családban, akinek „idegen” volt.
FŰSZERES HÚSGOMBÓCOK PIRÍTOTT CUKKINIVEL (4 személyre)
  • 500 g darált hús
  • 2 kisebb fej lila hagyma, finomra vágva
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kk fahéj
  • 1 kk füstölt őrölt paprika
  • ½ kk chilli
  • 1 kk őrölt római kömény
  • 1 kk őrölt koriander
  • só, bors
  • 1 tojás
  • 4 ek zsemlemorzsa
  • 1 mandarin leve
  • 2 ek házilag készült pesto*
  • 4 közepes cukkini
A húst összegyúrom a többi hozzávalóval és hagyom kicsit állni. (Közben odatettem a levest, amíg az főtt, a gombócok megsültek.) Kb. diónyi gombócokat formázok a húsmasszából és kevés olajon aranybarnára sütöm. A visszamaradt olajból kikanalazom a felesleget, hogy csak kevés maradjon a serpenyő alján, azon pirítom meg a kockára vágott cukkinit, közben sózom és borsozom.

*A pestóhoz nem tudok konkrét mennyiségeket megadni, akkor szoktam csinálni, amikor nyáron a bazsalikom megőrül és burjánzik, rengeteget le szoktam vágni, szerintem volt legutóbb is legalább 6-8 nagy marék levél. Aztán ugye kerül bele jó sok fokhagyma meg szárazon pirított fenyőmag, reszelt parmezán, kevés só és természetesen olívaolaj. Ezeket beleteszem a robotgépbe, simára aprítom és kis adagokban lefagyasztom. 
Posted in Uncategorised

3 thoughts on “Most akkor én narancsfüggő vagyok?

  1. Beatbull

    Dehogy vagy narancsfüggő! Csak ilyenkor van a narancsnak szezonja, ilyenkor a legfinomabb, s ilyenkor kell kihasználni a lehetőséget 😉 Én is nagyon szeretem a narancsot, ill. a citrusféléket, s szinte mindenbe kerül is belőlük.Tipp: édesköménygumóval próbáltad-e már a narancsot?

  2. Makka

    Megnyugtattál!:-DKöszi a tippet, ki fogom próbálni. Szeretem az édesköményt, de sajnos egyedül vagyok ezzel a családban, így aztán teljesen kimarad az étrendből. De most majd erőszakot teszek rajtuk.:)

  3. Beatbull

    Naranccsal eddig mindenki megette és szerette nálam az édesköménygumót 😉 Elsőre talán inkább a narancssalátát ajánlom, akkor szépen lassan hozzá lehet szoktatni az édesköménygumóhoz a családot 😉

Leave a Reply

