Ötórai tea

Párszor már rájöttem, hogy olyan délután 4 óra után nem szabad fekete vagy zöld teát innom, mert akkor még hajnal 4-kor is fenn vagyok. Volt olyan eset, amikor elmentünk teázni a barátaimmal, telt az idő, mit csináljak egy teázóban, teát ittam, kettőt. Utána nem bírtam felállni, úgy remegett mindenem. Picit fel voltam pörögve.

Mindenesetre egyszer szívesen részt vennék egy teaszertartáson. Tudom, tudom, nem csak úgy megy ez, sok dolognak kell hozzá egyszerre teljesülnie. Alapvetően pl. hogy legyen, aki pont nekem akar ilyet csinálni.
A mai teához a keksz gyártását én vállaltam. márcsak azért is, mert múltkor a majdnemanyóséktól kaptam 10 kg lisztet, szóval most aztán süthetek látástól vakulásig. És ma meglesz a vakulás is, fent leszek jó sokáig a tea miatt, pedig jó lett volna, ha ki tudom aludni magam, mert holnap egész nap idegen embereket kell elviselnem, egy kis térben leszünk összezárva. Nekem kis tér, egyébként egy marha nagy lakás, de a népsűrűség akkor is túl nagy lesz az én ízlésemnek. Az ilyesmi nekem mindig rengeteg energiába kerül, de most van egy célom, és annak elérése sajnos ilyenekkel is együtt jár. Nem baj, ki fogom bírni, de ismerem magam, ha lesz ott valami okvetetlenkedő pára, attól biztos hidegrázásom lesz, és az ilyen helyeken és alkalmakkor mindig van legalább egy, nem bírok türelmes lenni ezekkel, sajnos szerintem a butaságra nincs amnesztia. 
Lehet, hogy nem kellett volna ma egyben megnéznem a Dexter 3. évadját? 
FŰSZERES KEKSZ TEÁHOZ VAGY BÁRMIKORRA
  • 250 g liszt
  • ½ tk só
  • ½ tk sütőpor
  • 145 g vaj
  • 200 g cukor
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 1 tk vaníliapaszta
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 narancs reszelt héja
  • ½ tk őrölt kardamom
  • ½ tk őrölt szegfűbors
  • ½ tk őrölt szegfűszeg
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 2-3 ek jégcukor a tetejére
A puha vajat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a tojást és a tojássárgáját meg a vaníliapasztát, belereszelem a citrom és a narancs héját, ezekkel is jól kikeverem. A lisztet és a fűszereket összekeverem egy másik tálban,majd a vajas-tojásos keverékhez adom. Ebben az állapotában a massza elég lágy, mielőtt továbbmennék, egy kicsit beteszem a hűtőbe. Kb. 20 perc múlva már jó lesz ahhoz, hogy kettéosztva és folpackba csavarva két kb. 4 cm átmérőjű hurkát csináljak belőle. Ezeket 2 órára hidegre teszem, hogy jól megdermedjenek. 
A sütőt 185 °C-ra előmelegítem, és két sütőlemezre sütőpapírt teszek.
A hurkákból ½ cm vastag szeleteket vágok egy éles késsel, a sütőlemezre rakosgatom őket, megszórom a jégcukorral mindegyiket, kicsit bele is nyomkodom a sütikbe. Kb. 10-12 perc alatt megsütöm őket.

Posted in Uncategorised

Leave a Reply

