Félkóma és snack

Tegnap megint henteskedés folyt itthon, készen van a kolbász, ma el is kerültek már a füstölőbe a sonkával együtt. Elég sok húst kellett nézegetni fél napig ahhoz, hogy ne legyen kedvem valami húsosat készíteni, ezért csináltam a túrós „kiflit”. A tészta készítéséhez nem álltam neki – egész nap majdnem lerobbant a fejem a helyéről, már reggel egy izmos kis migrénnel keltem. Ilyenkor elég ijesztő tüneteim vannak, jobb látótér kiesés meg a jobb pupillám nem nagyon reagál a fényre. Simán rám lehetne fogni valami egészen mást… Plusz nem segít, ha lefekszem, mert akkor sokkal jobban fáj a fejem. Nincs más, mint kivárni, hogy elmúljon.
TÚRÓS-SZEZÁMMAGOS KIFLI (24 darab)

  • 1 doboz mirelit leveles tészta
  • 250 g túró
  • 50 g kéksajt
  • 50 g parmezán
  • 50 g ementáli
  • 2 ek tejföl
  • provanszi fűszersó, bors
  • 1 tojás a kenéshez
  • 1-2 ek szezámmag
Szeretem ezt a leveles tésztát, mert hat kisebb lap van benne, könnyen kezelhető, az ára meg több mint barátságos.
A túrót összekevertem a reszelt sajtokkal és a tejföllel. Nekem most elég krémes túrót sikerült vennem, szerintem az átlagoshoz kicsivel több tejföl kell, a lényeg, hogy könnyen kenhető legyen a töltelék. Sóztam és borsoztam. A tésztát kiolvasztottam, és mindegyik lapot akkorára nyújtottam enyhén lisztezett deszkán, hogy 4 háromszöget kapjak. A háromszögeket megkentem a töltelékkel, a csúcsukat megkentem az elhabart tojással és feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam a kifliket, a tetejüket szintén megkentem a tojással és megszórtam szezámmaggal. 200 °C-ra előmelegített sütőben pirosra sütöttem.
A túrós töltelék nem volt elég, így felhasználtam még 3 db debrecenit – ez volt itthon – hosszában félbevágva és 6 vékony szelet sajtot is.

Posted in Uncategorised

Leave a Reply

