Több napos ügyintézés után, kiruccanás előtt

Igazából a Tékozló Homárra tartozna az egész, de ott csak a történet lenne adekvát, a poszt többi része kevésbé. 

Több mint 2 napig nem volt netem. A szolgáltató elszúrta, mondhatni, screwed up. Kb. hatszor telefonáltam és jelentettem be a hibát, plusz kétszer voltam egy ügyfélszolgálaton, a „pink pontban”, különböző napokon. Azért kellet odamennem, mert az első telefonnal nem tudtam eredményt elérni, viszont azt mondták, hogy ha személyesen bemegyek egy ilyen „pontba”, akkor ott mindent el tudok intézni egyszerre. Nem mintha akartam volna bármit is intézni, annyit szerettem volna, hogy a kifizetett szolgáltatást tudjam használni. Aztán azt gondoltam, hogy úgyis szeretnék a telefonhoz egy plusz cuccot megrendelni, az online ügyfélszolgálaton elfelejtették megoldani, hogy választható legyen és simán rá lehessen nyomni, mit akarok, így elmentem.
Komolyan megsajnáltam azt a két nőt, aki ott ült és próbált dolgozni, megoldani az ügyfelek problémáit. Ehhez se információ, se infrastruktúra nem áll rendelkezésükre. Azért az felettébb kínos, amikor egy kommunikációs szolgáltatást eladó cégnél nem lehet faxolni. Egy sima csomagváltást előttem 50 percig intéztek, mert legalább négyszer leállt a rendszer. Nekem is ezért kellett másnap visszamenni, mert nem sikerült előszörre egyesíteni a számláimat. Visszamentem másnap délelőtt, kb. 1 órát megint ott töltöttem, pedig már ugye előző nap elkezdték az ügyintézést, nem kellett a nulláról kezdeni. Ehhez képest este 7 után telefonált az egyébként rendkívül kedves ügyintéző lány, hogy akkor mostanra sikerült neki rögzíteni a dolgaimat és minden szolgáltatás üzemel. A legbosszantóbb az egészben, hogy itt csak ez a szolgáltató választható, gondolom, a szabad verseny jegyében. Azért még a következő reggel ki kellett jönnie a szervízesnek, mert nem bírták visszaregisztrálni a már meglevő netes modemet, újra kellett cserélni.
Az egész mizéria közepette kiderült, hogy a november 28-án történt csomagmódosításkor kellett volna ezt a dolgot – mármint a számlaegyesítést – megoldani, de akkor egy másik helyen erre nem gondoltak. Ennek következtében most az egyik szolgáltatást a hűségidőn belüli csomagváltás (!) miatt kötbérezik, amely szolgáltatást most csak 1000,-Ft-tal drágábban lehet venni egyébként is. Hozzá kell tennem, nem kértem ilyesmit. Na de a neten is csomagváltás volt! Azt se kértem, de mostmár másképp hívják a netes csomagomat, mint amikor megrendeltem anno. Ezt nem, csak a másikat fogják időarányosan állítólag kötbérezni. Azt hiszem, előre megfogalmazom a reklamációs levelet. Sőt azt hiszem, nemcsak a drága jó szolgáltató kap majd belőle példányt. Arra is kíváncsi leszek, hogy ezt az időszakot, amikor nem szolgáltattak, vajon jóvá írják-e. Egyébként tényleg olyan érzésem van, hogy az adott szolgáltató cég úgy értelmezi a szolgáltatást, hogy az ügyfél ki van neki szolgáltatva.
Közben még a hóvirág is kinyílt nálunk a kis kertben. 

Reggel.

Délután.
A tulipánok is kibújtak már, de azokban egyelőre nem sok látvány van, kis zöld bütykök a földben.
Miután a férfirészlegnek nélkülünk kell boldogulnia a hétvégén, ma anyuval elég sokat főztünk, pl. rakott káposztát. Rém egyszerű étel, én azt is szeretem benne, hogy nem érdemes belőle keveset csinálni. 
RAKOTT KÁPOSZTA (6-8 személyre)
  • 1 kg savanyú káposzta
  • 1 kg darált hús – legjobb a vegyes
  • 1 kis fej hagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 ½ csésze rizs
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 babérlevél
  • 1 tojás
  • 650 ml tejföl
A káposztát ki szoktam mosni, ha nagyon savanyú vagy túl sós. Kevés vízben a babérlevéllel fedő alatt félig puhára pároltam és leszűrtem. Szoktam belerakni egész borsot is, esetleg borókabogyót.
Közben kevés libazsíron megfonnyasztottam a finomra vágott hagymát és a fokhagymát, ráraktam a húst és megpirítottam. Hozzáadtam a rizst, fűszereztem, és annyi vízzel, hogy éppen ellepje, kb. 10 percig forraltam. Nem kell aggódni, ha a rizs nem puhul meg, lesz még ideje a sütőben, arról nem is beszélve, hogy úgy sokkal ízesebb is lesz. A húst levettem a tűzről és belekevertem a tojást.
Egy tűzálló tálat kikentem nagyon kevés libazsírral, és a káposztát majd a húsos keveréket rétegezve leraktam. Minden réteget meglocsoltam tejföllel, a tetejére káposzta került. 
Kb. 195 °C-os sütőben sütöttem 40 percet.

Az ebédlőasztalnál nem mondhatók ideálisnak a fényviszonyok a fényképezés szempontjából.
Posted in Uncategorised

Leave a Reply

