Pizsama menü téli délelőttre – csokis cookie folytatás

Reggel 10-kor letelt a 36 óra. Igyekeztem úgy időzíteni, hogy a sütögetés, és főleg utána az evészet emberi időpontban legyen, este 10 felé raktam be a kész masszát a hűtőbe. 
Tehát tízórai és reggeli, de lehet, hogy ebéd is egyben. Miután előző éjjel elég sokáig kukorékoltam és néztem filmeket, éppen sikerült 10 előtt pár perccel felébrednem. Szuper lesz pizsamában sütizni a café latte mellett.
Az időjárás tökéletes: hideg, hó és szikrázó napsütés. 
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. Az abszolút elpihent tésztát elővettem a hűtőből, természetesen bitang kemény volt, késsel sikerült 100 g-os adagokat leválasztanom belőle. Merthogy pont ekkora golyók  – golflabda nagyság – adják ki a 15 centi átmérőjű sütiket. Nem voltam rest, lemértem minden egyes darabot. Kicsit ellapogattam, nekem 4 darab fért el kényelmesen a sütőpapírral bélelt tepsin. Igaz, elég kicsike tepsim van, de vigyázni kell, nehogy összenőjenek a sütik, mert akkor nem lesz ropogós a szélük. A golyókat kissé ellapogattam, megszórtam mindegyiket egy picike csipet Fleur de Sellel és beraktam a sütőbe.

Aztán nézegettem, mi történik, de közben elkészült a café lattém is, tehát bögrével a kezemben bámészkodtam. Először az aljuk elkezdett olvadozni, aztán kezdtek ellapulni, egy idő után púposodtak, amikor a púposság elmúlt, pont letelt a 20 perc sütési idő, lehetett kivenni, kicsit hűlni hagyni. És rögtön megkóstolni. A ropogós széle egyszerűen remek, nekem az a kedvenc részem. Az az egészben a jó, hogy kihűlés után sem dermed benne vissza keményre a csokoládé. A közepe tényleg puha, valóban tökéletes cookie ez. Nem édes túlzottan, kétségtelen, teljes ízharmónia uralkodik, a só a tetején és persze a tésztában is tök lekerekíti az egészet. Egyébként egy féllel tudtam megbírkózni a tejes kávé mellé. Ezzel meg különösen nagyon finom volt, keserű csokoládé, fehér csokoládé, vanília mindenben, csodás! Pizsírben 11 felé ezt majszolgatni maga a megtestesült dekadencia.
Posted in Uncategorised

Leave a Reply

