Húsos is, zöldséges is

Amikor már nagyon unok minden kaját, akkor szoktam az alábbi fasírtot csinálni. Érdekes módon mindig a releváció erejével hat, egy állandó újrafelfedezés. Igazi maradékhasznosító recept, de ugyanígy jól működik direkt módon is, nyugodtan lehet erre rákészülni. Nem utolsó sorban rendkívül praktikusnak érzem, minden egyszerre belekerül. Gyakorlatilag maga a „ropi” – © S. nővére, minden olyan kaját jelölhet, amit az ember a még nem leszedett asztalról, de már jóllakás után még csipeget, nála leginkább valami panírozottat és olajban sültet jelent. 

Outcoming: imádok mindent, ami panírozott, ahogy Maury Rubin szerint minden rossz süti eladható melegen, szerintem meg bármit, ami panírozott, szintén, akármit is rejtsen a panír. Na jó, természetesen az ésszerű keretek között.
Egyébként akkor találtam ki ezt a „receptet”, amikor még megvolt Nagymaroson a telkünk, és apuék nagy mennyiségben termesztettek cukkinit, patisszont és más efféléket. Nem mintha az lett volna a céljuk, hogy elárasszanak engem és az összes körülöttük leledző népeket uborkával és a tökfélékkel, de az ilyen növények egy kis víz és jó sok napsütés hatására egyszerűen megállíthatatlanul hozzák a terméseiket.
Most így csináltam:
ZÖLDSÉGES-HÚSOS FASÍRT 
  • 700 g darált pulykahús
  • 3 közepes cukkini
  • 500 g mirelit zöldség, brokkoli, karfiol, karotta vegyesen
  • 2 db tojás
  • 1 nagyobb fej lila hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • kb. 10 ek zsemlemorzsa
  • só, bors
  • 1 tk őrölt füstölt paprika
  • 1 kk őrölt chili
  • 1 csokor petrezselyem
  • olaj a sütéshez
A cukkinit durvára reszeltem és egy kevés sóval összekeverve állni hagytam. A mirelit zöldséget felengedés után robotgépbe raktam a kisebb darabokra vágott lila hagymával és a fokhagymagerezdekkel, majd apróra robotoltattam. Azért nem pároltam vagy főztem meg a fagyasztott zöldségeket, hogy ne valami kulimász legyen az eredmény, jó látni, miből van az étel.
A darált húst, az aprított zöldséget, a fűszereket, a durvára vágott petrezselymet, az alaposan kinyomkodott cukkinit, a tojásokat és a zsemlemorzsát kézzel alaposan összedolgoztam. Állni hagytam kb. 10 percet, aztán kisebb fasírtokat formáztam a masszából, és kevés olajon pirosra sütöttem.
Hidegen és melegen is finom, salátával vagy magában. Egyébként nagyon sokszor csináltam csak zöldségekből, akkor leginkább frissekből és mindig durvára reszelve. Valóban bármit bele lehet rakni, a zöldségesekbe nyáron rengeteg zöldfűszert is használtam. Ha cukkinit vagy patisszont raktam bele, mindig kinyomkodtam a levüket. Tapasztalatom szerint kötésnek a zsemlemorzsa a legjobb, próbálkoztam liszttel, teljes kiőrlésűvel is, de akkor sütés közben felszívja az olajat.
Posted in Uncategorised

Leave a Reply

