A jelszó: könnyedség

Tegnapra már kicsit elegünk lett a nagy ünnepi étkekből, közöltem is a családdal, hogy ne nagyon számítsanak, csak valami salátára. Aztán anyu megszánta a népeket és kitalálta, hogy csináljunk rántott kacsamájat. Aztán már csak azért is megnyugodott mindenki, mert desszertnek készítettem egy fehércsokoládés-kardamomos tiramisut, azzal bizony el lehet telni. Szerintem „egytálétel”.

A salátát és a rántott májat nem hiszem, hogy nagyon részletezni kell. A lényeg, hogy a májat már csak az elkészülte után sózzuk, de valószínűleg nyitott kaput döngetek, mert ezt úgyis mindenki tudja. Viszont rendkívül balesetveszélyes rántott májat sütni, ugyanis köpköd az istenadta, most megúsztam, de volt olyan, hogy a nyakamon olyan égési sérülések voltak a forró olajtól, hogy amikor kissé megbarnult, tökre úgy nézett ki, mintha fojtogatási nyom volna. Volt egy-két kínos percem néhány pillantástól pl. bevásárlás közben. Plusz még fájt is, nemcsak hülyén néztem ki.
A salátába gyakorlatilag raktam minden olyan zöldséget, amit találtam itthon, természetesen a fej jégsalátán kívül. Répa durvára reszelve, piros kaliforniai paprika és retek felcsíkozva, újhagyma, paradicsom, egy kis fűszersó (mostanában a Kotányi egészen ígéretes sókínálattal rendelkezik) és pár evőkanálnyi olívaolaj. Nem spiláztam túl.
A kígyóuborkáról leszoktam, mert folyton hal íze van, az olívabogyóról meg simán elfelejtkeztem, de nem kaptam szemrehányást, hogy miért nincs benne.
Panírozás közben azon morfondíroztam, hogy csak sikerült elszúrni az Értelem és érzelem szinkronját. Egyfelől Edward magyar hangja minden volt, csak nem a figura. Azaz a kissé állandóan zavarban levő, tétova férfi, aki nem nagyon találja a szavakat. Persze ennek is megvan a maga oka, nem azt akarom mondani, hogy egy komplett idióta. A szinkronhang duzzadt az életerőtől és szilárd öntudattól valamint a magabiztosságtól, ha ez nem lenne képzavar.
Másfelől meg egyszerűen nem tudom, honnan szedte a dramaturg vagy a szinkronrendező, hogy Willoughby nevét Vilbinek kell ejteni. Én tudom, hogy egy állandó küzdelem az idegen nevek megfelelő kiejtése, de most igazán nem kellett volna egy pillanatot sem vekengeni ezen és választani egy totál hülye, nem létező megoldást. Elég lett volna kicsit belehallgatni az eredeti szövegbe és rögtön lehetett volna tudni, hogyan is ejtik a jó angolok. Mindegy, azért így is megnéztem az egészet és örültem, hogy a harmadik részben már nem nagyon van színen a szerencsétlen pára, így nem kell azt éreznem, hogyha még egyszer azt mondják, Vilbi, visítok.
Az is igaz, hogy a nehézségek elviselésében nagy segítségemre volt a tiramisuadagom másik fele.
FEHÉRCSOKOLÁDÉS-KARDAMOMOS TIRAMISU (6 személyre)
  • 200 g fehércsokoládé
  • 500 g mascarpone
  • 3 tojás
  • 3 ek cukor
  • 24 db babapiskóta
A kardamomos kávéhoz:
  • 350 ml erős presszókávé
  • 75 ml rum (Bacardi 151)
  • 1 tk kardamommag

A csokoládét gőz felett felolvasztottam és félretettem hűlni.
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem, a sárgákat a cukorral pedig addig vertem habverővel, míg teljesen sápadt és habos lett. Belekevertem a mascarponét, majd az olvadt csokoládét. A krémet fellazítottam a fehérjehab jó harmadával, utána óvatosan belekevertem a többi habot is.
Poharakba 2-2 babapiskótát törtem, erre egy jó adag krémet kanalaztam, majd megismételtem úgy, hogy a poharakban maradjon legalább 2 cm hely. Hűtőbe raktam ½ órára. Nem szabad agyonhűteni.
A kávéhoz a kardamommagot mozsárban finom porrá törtem és összekevertem a 6 személyre elég darált kávéval, így csináltam erős presszókávét. Belekevertem a rumot, és forrón a krém tetejére öntöttem, kicsit állni hagytuk, hogy a kávé beleolvadjon a krémbe és elérje a piskótadarabokat és pohár alját is.
Maradt a kávéból, ma reggel azzal csináltam a tejeskávémat, mennyei volt!
Posted in Uncategorised

One thought on “A jelszó: könnyedség

Leave a Reply

