Házi sajt, csirke, fűszerek

Tegnap volt anyu születésnapja, de ő már előző este szerette volna látni az ajándékát. Már nagyon régóta szeretett volna egy ilyen növényt, viszont ez nem olyan régen derült ki.

Így a tegnapelőtti vacsora előlépett születésnapivá, viszont sajnos így nem kapott tortát, mert azt frissen akartam csinálni neki tegnapra. Nem baj, pezsgőztünk.
Vacsorára Nigella lassan sült fokhagymás-citromos csirkéjét készítettem. Azért ezt találtam ki, mert egy olyan vacsora kellett, ami mellett elég sok idő van, ugyanis a sajtprojekt a befejezéséhez érkezett.
Napmátka és Fűszeres Eszter útmutatásai alapján álltam neki az egésznek. Most a hűtőben érnek a sajtgolyók kétféle fűszerezéssel. Az egyik bors, szegfűbors, friss kakukkfű és rozmaring ízesítést kapott.
A másik pedig bors, szegfűbors, fahéj, chili és fokhagyma társaságában várja a jó sorsát.
Házi tejet vettem, 3 litert, de abból megittam két pohárnyit mézzel, mert akkor még mindig nagyon köhögtem a múltkori nyavalyából kifolyólag. Tehát kb. 2,4 liter tejből készült, és az ünnepek előtt kezdtem el.
HÁZI SAJT FŰSZEREKKEL
  • 2,4 liter házi tej
  • 1 pohár biojoghurt
  • 2 tk só
  • 300-400 ml olívaolaj és napraforgóolaj vegyesen
A fűszerezéshez:
  • egész bors
  • szegfűbors
  • chili
  • fokhagyma
  • egész fahéj
  • friss kakukkfű
  • friss rozmaring
A tejet felmelegítettem, de nem forróra. Habverővel belekevertem a joghurtot, majd letakarva a konyhában hagytam 3 napig. Ennyi idő alatt megalvadt. Késsel összevagdostam, kevertem bele 2 tk sót és sűrű szövésű anyagba raktam, batyut csináltam belőle. Miután a hűtőben nem nagyon akart elférni úgy, hogy fakanálra akasszam a batyut, egy párolófazékba raktam, a felső pároló alkalmatosságba, úgy csöpögött 3 napig. Ezután szorosabbra kötöttem, így már elfért a fazékban fakanálra akasztva, hogy ne érjen le az alja, csöpögött további 4 napig.
Olajos kézzel golyókat formáltam belőle, olajba mártott teáskanállal adagoltam. Üvegekbe olajat öntöttem, raktam bele a kiválasztott fűszerekből és az elkészült golyókat belesorakoztattam, de nem túl sűrűn. Felöntöttem annyi olajjal, hogy ellepje, még raktam a tetejére fűszereket is.
LASSAN SÜLT FOKHAGYMÁS-CITROMOS-KAKUKKFÜVES CSIRKE (4 személyre)
  • 16-20 alsócomb
  • 1 citrom
  • 2 fej fokhagyma
  • 150 ml száraz fehérbor
  • 1 marék friss kakukkfű
  • só, bors, olívaolaj

A csirkecombokat egy tűzálló tálba raktam, a citromot 8 darabba vágtam, a fokhagymákat gerezdjeire szedtem, és a hús mellé/közé rakosgattam. Aláöntöttem a bort, meglocsoltam olajjal. Sóztam, borsoztam és a kakukkfüvet is rászórtam. Szinte légmentesen letakartam alufóliával, 160 °C-ra előmelegített sütőben pároltam 2 órát. Ezután levettem a fóliát, a sütőt felvettem 200 °C-ra és sütöttem ¾ órát, hogy alaposan megpiruljon.
Krumplipürét készítettem hozzá, belekevertem az istenire sült, kinyomkodott fokhagymát is.
Az egyik legjobb csirkeétel, amit valaha ettem, megunhatatlan.
Posted in Uncategorised

2 thoughts on “Házi sajt, csirke, fűszerek

Leave a Reply

