Aki kíváncsi, muffint készít

Nem hagyott nyugodni ez az akácvirág szirup (ami zselének készült), ki akartam próbálni, mennyire lehet érezni, ha valamibe beleteszem. Kíváncsi voltam, milyen süteményben, ezért csináltam egy gyors muffint. Az ízén nem lehet nagyon érezni szerintem, de az illata valami mennyei.

ÁFONYÁS-FEKETE CSERESZNYÉS MUFFIN (12 darab)
  • 250 g liszt
  • 80 g cukor
  • ½ tasak sütőpor
  • 125 g vaj
  • 2 db tojás
  • 1 marék aszalt piros áfonya
  • 1 marék kimagozott, aszalt fekete cseresznye
  • 125 ml akácvirág szirup
  • 1 tasak Bourbon vaníliás cukor
A lisztet elkevertem a sütőporral és az aszalt gyümölcsökkel. A vajat felolvasztottam a mikróban, hozzáadtam a cukrot, a tojásokat, a vaníliás cukrot és a szirupot. Ezt a vajas keveréket a liszteshez adtam, elkevertem.
Muffinsütőbe papírkapszlikat raktam, és fagyis kanállal beleadagoltam a masszát.
180 °C-ra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem.
Nagyon finom illata van ennek a muffinnak, és olyan könnyű, mint egy akácvirág…
Posted in Uncategorised

10 thoughts on “Aki kíváncsi, muffint készít

  1. napmátka

    Ezekkel az aszalt gyümölcsökkel nagyon klassz lehet ez a muffin, az akácszirup-zselével meg biztosan különleges.Én most egy kicsit leálltam az akáccal, mert mind az orgona, mind a bodza összetettebb ízélményt adott, akácból a vizem, lekvárom és a fagylalt is kicsit semlegesebb, inkább édes-mézes ízű. Mondjuk én nem tettem hozzá kardamomot, lehet, hogy az feldobta volna…Még egy adag citromfű vár (valamire) a konyhában, meg a dermedő bodzazselém. (Úgy tűnik, jó irányba halad…)Utána – azt hiszem – a rózsáig befejezem a virágozást, bár, ki tudja…

  2. Makka

    Amikor sült, akkor jutott eszembe, hogy tehettem volna bele az orgonazseléből is, na de akkor már mindegy volt.:) Legközelebb majd kipróbálom azt.Valóban, ez az akácvirágos tényleg nagyon mézes volt, azért is raktam bele annyi citromlevet.A citromfüvet nincs kedved esetleg borecetbe rakni? Nem tudom, még nem próbáltam, de hirtelen ez jutott eszembe.Én is pont erre gondoltam, hogy legközelebb már csak a rózsa. Az az igazság, hogy itthon már kezdek mindenkinek az agyára menni a sziszifuszi virágocskákkal.A rózsa-ügy nekem egy küzdelem lesz valószínűleg, mert a rózsák apu rózsafái, dédelgeti őket, még vázába sem hajlandó róluk vágni. De csak meg tudom győzni, hogy a félig elnyílt virágokat adja már nekem.:)) Most nemrég ugyan vettem futórózsákat és magamnak is egy rózsatövet, de azok még nem fognak virágozni szerintem.Találtam egy rózsalikőr receptet, azt majd közlöm, én még nem próbáltam, de most lenne kedvem. Meg egy zölddióból készültet is, azt már egyszer megcsináltam, azzal érdemes pepecselni, nagyon finom. Nem tipikusan olyan geil édes, elég kesernyés a diótól meg a fűszerektől, amik belekerülnek.

  3. napmátka

    Én tavaly próbálkoztam zölddióból, de azt hiszem, kicsit későn. Hiába tudtam még átszurkálni a magházat az előírt áztatáshoz, szerintem már túl érett volt a dió e célra. (Ez július elején történt, de a nomádportán később érik minden.) Szóval idén talán újra nekilátok valaminek. Rózsa: az az igazság, hogy nekem lesz virágom idén, de már most tudom, hogy az abból készülő ételek, italok íze meg sem közelíti majd a régebbieket. Sajnos a legalkalmasabb, nagy, illatos virágú tövem elpusztult.Apropó, Te úgyis nagy növénybarát vagy: damaszkuszi rózsát be lehet szerezni valahol? (Még nem néztem utána…)

  4. Makka

    Az az igazság, hogy a növényvásárlás nálam abszolút látványra történik, persze azért próbálok az éghajlat adottságain belül maradni az ésszerűség terén. A garázs és a tároló befogadó képessége korlátozott a mediterrán növényeinket illetően.:) Ezzel csak azt akartam mondani, hogy sajnos annyira nem értek hozzá, mint ahogy az esetleg látszik meg szeretném.:))Most utánanéztem ennek a damaszkuszi rózsának, a http://www.tuja.hu oldalon találtam. Ezektől lehet online vásárolni, nem próbáltam még, nem tudom, mennyire megbízható cég. Egyébként Komáromban találhatók.Még azt tudom neked javasolni, hogy olyan rózsákat is érdemes nézegetni, amelyeket a barokk kertekbe tartottak, a francia és angol fajták gyönyörűek, sokszirmúak és nagyon illatosak. Régi fajta rózsák címszó alatt találhatók általában.Sőt találtam a múltkor a Starklnál Gourmet-rózsákat, pl. az Eckhart Witzigmann nevű nagyon szép is és az illata állítólag az őszibarackra emlékeztet. Ez a Starkl Szombathelyen van, lehet tőlük rendelni is. Talán egy rózsatő nem sínyli meg annyira a szállítást, mint más növények.A diót illetően. Ahhoz a likőrhöz, amit én ismerek, pont Szent Iván éjjelén kell szedni a diót, az június 26-án van, ha jól emlékszem most így nagy hiretelen.

  5. Macaroon

    Szia!Végülis hogy készült a szirup? Én is főznék és fagyira szeretném csorgatni:-) Simán felöntötted forró cukorsziruppal és hagytad állni?Köszi,M.

  6. Makka

    Úgy készült, hogy az eredetinek zselének szánt folyadék a végén nem szilárdult meg a kívánt sűrűségre. Egy előző posztban leírtam, mit raktam bele és milyen módszert próbáltam követni: http://www.makkakonyha.com/2009/05/amikor-az-ezeregyejszaka-illata.htmlDe szerintem úgy csináld, hogy a beáztatott virágokat kezd el forralni, adj hozzá cukrot meg amit szeretnél, és forrald be szirup sűrűségűre. Ezzel a virággal nem kell vigyázni, hogy megkeseredik, sőt szerintem az tesz jót a belőle készült cuccok ízének, ha bátran forralja/főzi az ember legalább ¾-1 órát.

  7. napmátka

    Nagyon köszönöm a segítséget rózsaügyben! Utánanézek az Általad javasolt helyeken.Zölddió: Akkor felkészülök szentivánéjre! A tűzugrás előtt vagy után szedjem?:))

  8. disa

Leave a Reply

