Tej, illat, eper, kesztyű

Ma reggel azzal kellett szembesülnöm, hogy van itthon 3 liter tej, aminek ma jár le a szavatossága. Morfondíroztam, hogy mi legyen vele. Radikális megoldást kerestem, az összes tejet egyszerre kell felhasználni. Na, de palacsintát nem voltam hajlandó nekiállni sütni, ennyi tejből elég sokáig tartana. Ugyan el lehetne rakni a kisült palacsintákat kiadagolva a mélyhűtőbe – milyen jó is az, amikor csak úgy elő lehet venni és kisvártatva felhasználni –, de amikor a lelki szemeim előtt megjelent reggel 9-kor, hogy délután 5-kor még mindig kanalazom a palacsintatésztát a serpenyőbe, az élettől is elment a kedvem.

Aztán a mentő ötlet megérkezett, dulce de leche! A múltkor vettem egy üveggel, és csak úgy magában bekanalazgattam. És ugyan olvastam mindenfelé a neten, hogy konzerves sűrített tejből csinálják otthon a népek, de úgy döntöttem, a tej is ugyanolyan jó lesz. Félretettem holnap reggelre egy tejeskávényit, a többit pedig megcsináltam dulce de leche-nek.
DULCE DE LECHE
  • 2,5 liter tej
  • 500 g cukor
  • 50 g vaj
Mindent összekevertem és egy nagyobb lábosban feltettem a tűzre. Beállítottam a tűzhelyet, hogy szép lassan forrjon, és otthagytam 2½ órára. Persze azért néha megkavargattam. Amikor elkezdett besűrűsödni, már nem lehetett magára hagyni, kavargatni kellett, és próbálni elkerülni a köpködését. Kb. 3 óra alatt teljesen besűrűsödött, azonnal üvegbe raktam.

Amíg készült a dulce de leche, gyerekkorom illata rémlett fel, anyu rengetegszer csinált reggel karamellás tejet, mielőtt iskolába mentem volna.
Az eper meg nem kerülte el a sorsát.

Jaj, az eperről jut eszembe. Már régóta kerestem olyan kertészkedős kesztyűt, amelynek az ujja végei gumisak. Ugyanis a mostani kesztyűm nemcsak hogy már kezd szétmenni, de át is ázik, és a legrosszabb, hogy amikor csinálok valami földeset, átmegy rajta a föld meg a por és a körmöm alá rakódik. Igen ám, de elég kis méret kell kesztyűből – megjegyzem, nem extra kicsi – és megsem találtam, csak nagyokat. A múlt héten, amikor a rhododendronokat sikerült vennünk, végre találtam jó méretű kesztyűt, mit sem sejtve bedobtam a bevásárló kocsiba. Aztán fizetéskor a pénztáros elkezdett lelkendezni, hogy jaj, milyen jó eper illata van a kesztyűnek. Ja, mert gyerekkesztyű. Most tényleg azt gondolják, hogy radírszagú kesztyűvel kell rávenni a gyerekeket a kertészkedésre? Nálunk most ez az illat lengi be a kerti szerszámokat…
Az az igazság, hogy ebben az ominózus kertészetben találtam tök helyes virágocskás ültető lapátot meg kis gereblyét, hozzá ugyanolyan mintás metszőollót. Rém giccsesek, de nekem kifejezetten tetszenek. Ha már illatos a kesztyűm, direkt illenének hozzá…
Azt hiszem egyébként, hogy kezd a mániámmá válni a virágminta, mert ezért a kertészpapucsért is odavagyok:

Posted in Uncategorised

7 thoughts on “Tej, illat, eper, kesztyű

  1. napmátka

    Én is nézegettem már e finomságot sok helyen. Szóval rendes tejből is megy. Nem késlekedem, még a héten elkészül. Nem rajongok a giccses vagy mintás dolgokért, de ez a papucs olyan vidám! Nagyon tetszik!

  2. Makka

    Kíváncsian várom, mikre fogod felhasználni! Mindig olyan jó ötleteid vannak.:)A múltkor láttam valami angol nőszemélyt, aki egy egész süteményt bekent vele vastagon, na azt biztos nem bírnám megenni. Pedig magában meg ment, igaz, egyszerre csak pár kanálkával.Ha nem szereted az ilyen édeskés dolgokat, akkor ez a Schäfer Butik, ahol a papucsot találtam, nem neked való.:) Egészen rémületes cuccok is vannak ott. Közben meg, ha az ember jobban megnéz egy-két dolgot, igazán szépek, és ha megfelelő helyre kerülnek, elvesztik a giccs mivoltukat.

  3. napmátka

    Szia!Már megvettem a tejet e finomsághoz…de fogalmam sincs, hogy mire fogom használni, ha elkészül. Lehet, hogy egyszerűen csak eleszegetem? Persze ha kész, még teremhet hozzá ötlet is!

  4. Makka

    Nekem van két konkrét sütireceptem, de szerintem mire odajutnék, hogy megsüssem bármelyiket is, valószínűleg elfogy a krém. Meg elég töménynek is tűnnek ezek a sütik, talán azért sem akarózik megcsinálni egyiket sem. Sajnos nagyon-nagyon finom magában.:) Úgyhogy készülj fel!:))

  5. napmátka

    Szia!Ma végre megcsináltam, de csak 1 liter tejből, a hozzávalókat arányosítva. Nem vagyok a túl édes dolgok híve, de ez nagyon finom!!Fotózva nem lesz, mert már igencsak megdézsmáltam…

Leave a Reply

