„Olyan kerek túrósat…!”

A tegnapi kérdésre, mármint hogy mit csináljak vacsorára, a férfirészleg kijelentette, hogy olyan kerek túrósat, mint a múltkor. Egy ideig halvány lila gőzöm sem volt, miről van szó. Majd rávezető kérdéseket tettem fel.

– Hogy nézett ki?
– Tudod, abban a fehér fodros tányérban (!) volt benne. Abban a nagyban. És cikkekre vágtad és hidegen is finom volt.

– Jaaaa, hogy a quiche!
– Hogy a mi?!
Próbáltam érvelni, hogy ugyanolyan nem lesz, merthogy éppen nincs itthon cukkini, de azt mondták, nem baj, legyen valami hasonló. A lényeg, hogy kerek legyen és fodros tányérban, a tetején legyen sajt, meg legyen ugyanolyan jó illata, mint a múltkor.
Szétnéztem, mit találok a hűtőben, mit lehet összedobálni. Volt egy fél kiló barna csiperke, túró, tejszín, tejföl stb. A teraszon nőnek a fűszerek, mint a gaz. Baj nem lehet. Azon azért kicsit elgondolkodtam, hogy estére mennyire lesz nehéz egy gombás-túrós töltelék, de ha ezt rendeltek, nincs mit tenni.
GOMBÁS-TÚRÓS QUICHE
A tésztához:
  • 225 g liszt
  • 100 g vaj
  • ½ tk só
  • 4 ek hideg víz
A töltelékhez:
  • 500 g gomba
  • ½ marék szárított vegyes erdei gomba kevés forró vízbe áztatva
  • 250 g túró
  • 4 db tojás
  • 200 ml tejszín
  • 200 ml tejföl
  • 1 marék reszelt tilsiti sajt
  • ½ marék reszelt parmezán
  • só, bors
  • tárkony, borsikafű, kakukkfű, medvehagyma, petrezselyem

A fodros „tányér”.
A tésztához a lisztet és a nagyon hideg kis kockákra vágott vajat robotgépben morzsásra forgattam. Hozzáadtam a vizet és összegyúrtam. Letakarava ½ órára a hűtőbe raktam.
Közben a gombát megtisztítottam, felszelteltem és kevés vajon elkezdtem pirítani. Amikor már kezdett összeesni, hozzáraktam a felaprított erdei gombát az áztatólével együtt. Magasabb fokozatra kapcsoltam a tűzhelyet, sóztam és borsoztam. Kb. 6-7 perc alatt teljesen elpárolgott a gomba leve.
A tésztát kivettem a hűtőből, nagyjából kör alakúra nyújtottam és egy kerek sütőformába fektettem. A múltkor már bevált nagyobb fémtálat raktam rá, alatta sütőtpapír, miután villával megszurkáltam a tésztát. 230 °C-os sütőben 10-12 percet sütöttem.
A túrót elkevertem sóval, borssal, a finomra vágott zöldfűszerekkel, hozzáadtam a tojásokat, a tejszínt és a tejfölt. Beleraktam a pirított gombát, és az egészet a félig sült tésztába öntöttem.
A reszelt sajtokkal megszórva 180 °C-os sütőben 45 percet sütöttem.

Posted in Uncategorised

2 thoughts on “„Olyan kerek túrósat…!”

  1. napmátka

    Már a múltkor is írtam, mennyire szeretem én is az ilyesmit, bár ritkán csinálok, és inkább zöldségekkel, mint túróval.Gyakrabban kéne…Ezt is simán befalatoznám most! Helyes kis “fodros tányérod” van ám!

Leave a Reply

