Kis puffogás és rózsalekvár

Fantasztikus helyen lakom, itt folyton valamit kikapcsolnak. Akkor is, ha fizet az ember. Én mindig kifizetem a szolgláltatásokat, ehhez képest a T-Home-mal folyton küzdeni kell, elképesztő egy bagázs. Rajtuk kívül itt nem lehet más szolgáltatót választani. Nem sérülnek így a fogyasztói érdekek? Tudom, hülye kérdés.

Kb. 3 hete kint üldögéltem a teraszon – pihentem egy kicsit a kertészkedésben – látom, hogy felkúszik egy fickó az utcában szemben levő oszlopra és machinál. Apu meg a garázs előtt csinált valamit. A pasi is látta, hogy itthon vagyunk. Egyszer csak eszembe jutott, hogy gyanús ez nekem, feljöttem, hát naná, hogy nem volt net meg telefon. Betelefonálok a központi ügyfélszolgálatra, hogy akkor most mi van. Kedves fiú közli, hogy itt éppen pont karbantartás van, ez egy pár óra, de utána minden tökéletes lesz. Mondjuk, a tökéletes szót semmiképp nem használnám az említett szolgáltatóval kapcsolatban.
Másnap reggel sincs se net, se telefon. Ez egy szombat volt, reggel 8-kor telefonálok megint az ügyfélszolgálatra, hogy akkor tessenek azonnal intézkedni, mert ha én fizetek egy átalánydíjat, akkor ők meg szolgáltassanak 24 órában, ez ilyen egyszerű. Délután kijött ugyanaz a fickó (!), aki felkúszott előző nap az oszlopra és közölte, hogy azért kötötték ki (!) a netet egy kukk nélkül, mert állítólag a környéken zavartuk mások netezését, merthogy nálunk 4 tévé van. Mi van???
Amikor ideköltöztünk, immár 2 és ½ éve, bejelentettük, hogy nálunk bizony ennyi tévé lesz használatban, úgy csinálják meg a kábeles cuccokat, hogy az jó legyen. Persze, hogy nem úgy csinálták meg.
Szóval a fickó felment megint az oszlopra, visszamachinálta, amit vissza kellett, bejött, kicserélt egy szűrőt, és minden rendben lett. Közben állítása szerint megrázta az áram, merthogy valamelyik tévé „220-at küld vissza a vezetékekbe”. Ezt már tényleg nem kommentáltam. Ha így van, hogy bizonyos tévék 220-at küldözgetnek ide-oda, akkor azt kell gondoljam, helyettem állt bosszút valamelyik készülékünk. Mondjuk, azt nem értem, hogyha a tévé zavarta szerintük a környék netezését, akkor miért a netünket kapcsolták ki, miért nem a tévét, de azt hiszem, nem kell logikát keresni ezeknél.
Az az igazság, hogy nem nagyon tudok erre mit mondani.
Ma meg, ahogy az előző posztot írtam, egyszer csak áram nem volt. A múlt héten előre bejelentett karbantartást végzett az ELMŰ, egy teljes napig. Így sikerült ezek szerint.
Ugye ilyen esetben megadnak egy elég hosszú időszakot, de soha nem használják ki az időt. Mi is arra számítottunk, hogy olyan 3-½ 4 felé már lesz áram. Ezzel szemben ½ 6-kor telefonáltunk az ügyfélszolgálatra, hogy tudnak-e mondani időpontot, mikor lesz végre áram. Az ügyfélszolgálatos némber meg volt sértődve, hogy mit telefonálgatunk, éppen el akarják hárítani a hibát a kollegák, legyünk türelemmel. Megkérdeztem, hogy milyen hibát, amikor állítólag karbantartást végeztek, csak nem a kedves szerelő kollegák csináltak valami galibát. Erre szó nélkül letetette a telefont. Hát így működnek ELMŰ-ék is. Ja, és ami még nagyon szép elektromoséknál, hogy rengeteg bejelentés érkezett a fogyasztóvédelmisekhez a számlájukat illetően. Hogy nincs részletezve, és az emberek szeretnék tudni, mire mennyit fizetnek. Erre elektromos szóvivő vagy ki azt bírta mondani, hogy azért nem részletezik a számlákat, mert az emberek úgysem értik, mi van rajta és csak bosszankodnának. Én egyszer betelefonáltam nekik, hogy ugyan meséljék már el, mi minden szerepel a számla összegében, na akkor megtudhattam, hogy a fogyasztás kb. az összeg 40%-át teszi ki, az összes többi valamilyen tök homályos, felderíthetetlen elnevezéssel bíró valamilyen költség. Így aztán nem csodálkozom a remek módszerükön, azaz a nem részletezésen, a népek még a végén forradalmat csinálnának, hogy mit is fizetnek elektromos áram fogyasztása címén.
A T-Home és az ELMŰ is monnyon le!
Napmátka útmutatásai alapján ma rózsalekvárt csináltam, ami leginkább rózsás almalekvár, de inkább dzsem. Nagyon finom íze van, főleg, ha az ember almadzsemet szeretne kicsit megbolondítva. Szerintem túlságosan dominál benne az alma íze, legközelebb másképp csinálom, csak rózsasziromból fűszerekkel. Ez szerintem anyuéknak nagyon fog ízleni, merthogy olyan nagy újdonság nincs benne.
RÓZSÁS ALMADZSEM
  • 18 db nagy rózsa
  • 2 alma
  • 1 csésze cukor
  • 5 ek citromlé
  • 1 tasak pektin
  • 2 tasak Bourbon vaníliás cukor

Tegnap a rózsaszirmokat leszedtem a virágokról. Az almákat meghámoztam és lereszeltem. Ráöntöttem 1½ liter vizet, majd felforraltam. Beleraktam a szirmokat, és letakarva 1 éjszakára állni hagytam.
Ma reggel belekevertem a cukrot és a pektint a vaníliás cukorral, felforraltam az egészet. Magas lángon forraltam 2-3 percig, közben merülő mixerrel turmixoltam rajta egy kicsit, nem tetszettek a halott színű rózsaszirmok benne. A végén beleraktam a citromlevet és kis üvegekbe töltöttem.
Nagyon finom illatú kis dzsem lett belőle.
Ez a rózsa, amiből csináltam, nem extrém illatos, de van egy másik rózsabokrunk, amin nagyon illatosak a virágok, majd abból csinálom az alma nélküli, igazi rózsadzsemet. És hát kíváncsi vagyok a mostanában vásárolt futórózsákra is majd meg az angol rózsára is. Ezek egyelőre még csak bimbósak.

Posted in Uncategorised

5 thoughts on “Kis puffogás és rózsalekvár

  1. csupor

    Az ELMŰ részletes számlát küld immár, hozzánk a múlt hónapban is olyan érkezett. Az erős túlzás, hogy csak 40% a valódi fogyasztás, de tény, hogy sokféle más költség is van. Nem egyszerű értelmezni. Csodálkoztam is, mi a fenének a részletezés, de ezek szerint a te külön kívánságodra van. :-)))

  2. napmátka

    Mi sem kapunk részletes számlát. A múltkor elmagyaráztattam az egyik ügyintézővel az ügyfélszolgálaton. De így sem vagyok boldog tőle.A szolgáltatókkal és minden hivatalos szervvel pedig annyit kell gyakran vitázni meg levelet váltani, meg nem annyiban hagyni, hogy időnként nekem is nagyon tele van…Lekvár: gyönyörűek a rózsák! Adtam én ilyenhez útmutatást?? Legfeljebb ígérgettem, hogy majd lesz ilyen recept is (valamikor…)Persze már eléggé kihagy az emlékezetem…

  3. Makka

    Az orgonalekvárod környékén írtál róla.:)) De lehet, hogy én olvastam valamit félre? Néha eléggé kutyafuttában nézek meg dolgokat…Holnap megpróbálok csak rózsából valamit alkotni, de annak majd csak hétfőn lesz eredménye.

Leave a Reply

