Eperlekvár levendulával is

Tényleg felkerekedtem délben a legnagyobb melegben, hogy megnézzem, milyen az az eper, amit 350,-Ft-ért adnak itt a közeli zöldségesnél. Már csak azért is kíváncsi voltam, mert ahol eddig néztem epret, min. 700-800,-Ft között volt az ára. Meg azért is, mert valahogy soha nem volt bizalmam ehhez a zöldségeshez. Az eper pici volt, nagyon homokos-földes, de már a bejáratnál éreztem az illatát, úgyhogy vettem 3 kilót.

Aztán miután már itthon odatettem a bolognai ragut és megfőztem egy tökfőzeléket – mielőtt még valaki nagyon megrémülne, ezt a kettőt nem együtt fogyasztjuk majd – hozzákezdtem az eperlekvárhoz. Meglepő módon 20 perc alatt végeztem a tisztítással – azt hittem, kihullik a hajam, mire kicsumázom.
EPERLEKVÁR
  • 3 kg eper
  • 1 kg befőzőcukor*
  • 1 tasak pektin (Haas-féle Quittin 2:1)
  • 2 tk vaníliapaszta
  • 100 ml Crème de Cassis
  • 2 tk szárított levendulavirág a lekvár ⅓-ához

A levendulával ízesített lekvárnak a tetejére is szórtam egy csipet virágot.
Az epret megtisztítottam, többször is megmostam. Egy nagyobb fazékban összekevertem a cukorral, a pektinnel és a vaníliával. Felforraltam, közben turmixszal összetörtem darabosra. Még forraltam 1-2 percet, levettem a tűzről és hozzáadtam a Crème de Cassis-t (nem bántam volna, ha eperpálinka lett volna), majd üvegekbe töltöttem.
Az utolsó ⅓-hoz kevertem a levendulavirágot, azt is üvegekbe raktam. Ha nem vettem volna figyelembe, hogy nemcsak magunknak készítem a lekvárt, akkor három részre osztom, és a második ⅓-ba bazsalikomot teszek, az eperdzsem azzal is mennyei.
*A befőzőcukorban van citromsav, így azt vagy citromlevet nem kellett külön használnom.

Sajnos az alul levő üvegekhez a tetők már nagyon megviseltek, egy ideig lehetett pótolni, de én már régóta nem találok ilyen tetőket külön.
Posted in Uncategorised

10 thoughts on “Eperlekvár levendulával is

  1. napmátka

    Húha! Nagyon beindultál! Nekem legutóbb 500 körül sikerült epret venni, s már annak is majdnem örültem. Szóval jó vételt csináltál.És úgy látom, az üvegkészleted kifogyhatatlan (nem úgy, mint nekem, lassan már mind tele van.)Csodás színű ez a lekvár, de sem a vaníliapasztát nem ismerem, sem azt a valamit, amit eperpálinka híján beleöntöttél (gondolom, hogy krémlikőr.) Igyekszem utánanézni, mert igencsak csábító kombinációnak tűnik…

  2. Makka

    Lúdanyó, ha jót akarsz, mindenképp.:))Napmátka, épp ezzel az eperlekvárral telt be az üvegkészeletem, a többi, ami van, csak savanyúságnak jó. Egyfelől nagyobbak, másfelől meg az volt bennük, és azért a tetejükben benne marad az illat, akármit csinálok, akárhogy kimosom.A Creme de Cassis egy francia feketeribizkelikőr, elég sok helyen lehet kapni. A Metróban szoktam látni, de szerintem a Corákban is van. Nem mondom, hogy nagyon olcsó, de én csak ilyenekben használom meg pár koktélban, de azokat elég ritkán iszunk. Egy üveggel több mint egy évig elég.A vaníliapaszta pedig gyakorlatilag ledarált vaníliarúd, persze eléggé leegyszerűsítve, az állaga, mint a sűrű mézé. Sajnos a végét járja az üveg, a Culinarisban vettem még múlt év végén. El kell vennie az embernek a szívétől a kezét, ha ilyet akar… Az esszencia jóval kevesebb pénzbe kerül és az is nagyon jó. Épp ma gondolkodtam el rajta, hogy itt az ideje esszenciát is csinálni.

  3. Ízlésszindróma

    nagyon készülök már én is az eper levárra, még ennyire olcsón nem láttam, de ezt várom.tavaly csináltam 3 kis üvegnyit és nagyon hamar elfogyott ahhoz képest, hogy nem vagyunk egy nagy lekvár fogyasztók, de csak azért mert a házi minőség azért nagyon drága.nagyon tetszik a te variációd, creme cassisom van itthon, mert Anyukám vett korábban egy tortához, de nem használta többet semmire, így megkaparintottam:) még csak hagymalekvárba használtam, de kifogom próbálni így is, meg görög bazsalikommal is.

  4. Makka

    Renáta, meg a méretük is ideális szerintem. Meg az, hogy egymás tetejére lehet pakolni. Azért bosszant, mert az üvegeknek semmi baja.

  5. nana

    szeretném megkérdezni, h hol vetted ezeket az üvegeket? találtam ilyet, de csak 1/2 litereset, nekem pedig kisebbre lenne szükségem. köszi!

  6. Makka

    Nana, ezeket az üvegeket nagyon régen vettem, a budai és a Nyugati térn levő Skálában. Kb. 8-10 évvel ezelőtt. Akkoriban egyébként mindenütt volt. Azért is keseregtem, mert tetőt nem lehet már hozzájuk kapni sehol.

Leave a Reply

