Csendes-ülős

Szenya egy idő lett, hideg van, esik az eső. Ez olyan csendes-ülős nap lett. Az ebéddel igazodtam a hangulathoz. Egyszerű, de szívet melengető kell ide, gondoltam. Valami könnyű főzelék, mellé valami ropogós.

KARALÁBÉFŐZELÉK
  • 4 db nagyobb zsenge karalábé
  • 1 ek vaj
  • 1 tk Natúr vega-mix
  • 100 ml tejszín
  • 200 ml tejföl
  • 1 ek liszt
  • só, bors
  • 1 csokor petrezselyem
A karalábékat meghámoztam, és kisebb kockákra vágtam. A felolvasztott vajon kicsit átpároltam, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy éppencsak ellepje. Beleszórtam az ételízesítőt és a sót, lefedve kb. 10 percig főztem közepes lángon, nem kell a teljes puhulásig főzni.
A tejszínt és a tejfölt elkevertem a liszttel csomómentesre, raktam bele frissen őrölt borsot, és behabartam vele a főzeléket. Felforraltam, és a legvégén adtam hozzá a durvára vágott petrezselymet.

A valami ropogósat a rántott csirkeszárny képviselte. A rántott csirkeszárny nálunk a sztárkaja, bármikor meg tudjuk enni.
Zenék esős délutánokra.
A felvételen Philippe Jaroussky énekel, Christina Pluhar és zenekara kíséri. Sajnos ezt a koncertet kétszer is elszalasztottam a Mezzon.
Posted in Uncategorised

4 thoughts on “Csendes-ülős

  1. napmátka

    Mindig vágyom valamire. Hetek óta a halra, az ma kielégíttetett. S már jó ideje a karalábéra – valamilyen formában. Mondjuk így, mint Nálad. Nagyon szeretem, ha vajon indulnak a zöldségek. Ezt a kis sztárkaját is elropogtatnám hozzá, míg hallgatom a belinkelt zenéid. De hát…így most marad a zene, a finomságokat meg csak nézem vágyakozva…

Leave a Reply

