Lassú főzés

Szeretek a sütőben főzni. Ezt azt jelenti, hogy elég alacsony hőmérsékleten nagyon sokáig készül az étel. De ez nem jelenti azt, hogy sokáig kellene vele foglalkozni, csak összeállítom és mehet a sütőbe. Pl. a bolognai ragut szoktam ezzel a módszerrel készíteni. Ebből mindig egy nagyobb adagot főzök – keveset nem is lehet vagy érdemes – aztán elosztva lefagyasztom. A múlt héten csináltam, ma felhasználtam egy zöldséges rakottashoz az egyik adagot.

De szoktam ezzel a módszerrel almás párolt káposztát is készíteni vagy sült húsokat. Így készülnek a szerintem legfinomabb egytál ételek is.

BOLOGNAI RAGU
  • 600 g darált sertéshús
  • 600 g darált marhahús
  • 6 ek olívaolaj
  • 2 fej hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 150 g bacon
  • 2 konzerv darabolt paradicsom
  • 2 tubus sűrített paradicsom
  • 400 ml testes vörösbor
  • 1 csokor friss bazsalikom
  • ½ szerecsendió – frissen reszelve
A sütőt előmelegítettem 140 °C-ra.
Egy nagyobb öntött vas edényben felhevítettem az olajat, beleraktam a finom csíkokra vágott bacont és pirosra sütöttem. Ezután a finomra vágott hagyma és fokhagyma következett, ezeket 2-3 percig pároltam. Erre raktam a darált húst, és két fakanál segítségével addig kevergettem, míg „morzsás” lett és megpirult.
Ráraktam a paradicsomot és a sűrített paradicsomot meg a bort. Sóztam és borsoztam, belereszeltem a szerecsendiót. Utoljára belekevertem a nem túl finomra vágott bazsalikomot is, hagytam felforrni. Majd beraktam a sütőbe fedő nélkül 3 órára. Ezzel a módszerrel gyönyörű koncentrált, mély, sötét színe lesz és nagyon jól elpárolog a leve.
Az autentikus ragu bolognesebe raknak csirkemájat is, de azt hiszem, amikor első alkalommal csináltam, nem volt otthon, nem használtam, és így szoktam meg.
BOLOGNAI RAGUVAL RAKOTT CUKKINI ÉS PADLIZSÁN
  • 500 g bolognai ragu
  • 3 db cukkini
  • 1 db padlizsán
  • 2 kis marék rizs
  • 500 ml besamel
  • ¼ szerecsendió frissen reszelve
  • 2 marék reszelt parmezán
  • só, bors
A cukkiniket és a padlizsánt hosszában felszeleteltem. Egy tűzálló tál aljára fektettem a cukkiniszeletek felét, picit megsóztam és megborsoztam. Rákanalaztam a bolognai felét, megszórtam az egyik marék rizzsel. Erre raktam a padlizsánszeleteket, azokat is megsóztam és megborsoztam. Majd következett a bolognai ragu másik fele, a másik marék rizs, és a maradék cukkiniszeletek.
Besamelt készítettem 50 g vajból, 50 g lisztből és 500 ml tejből – a vajat felforrósítottam, beleraktam a lisztet, elkevertem, kicsit átpirítottam, felöntöttem a hideg tejjel, és állandó kevergetés mellett besűrítettem. A kész besamelt kicsit megsóztam, megborsoztam, belereszeltem a szerecsendiót, és beleraktam a frissen reszelt parmezán felét. Összekevertem, és a cukkini tetejére öntöttem. A parmezán másik felével megszórtam, és 180 °C-ra előmelegített sütőben 1 órát sütöttem.
Posted in Uncategorised

One thought on “Lassú főzés

  1. napmátka

    Imádom a bolognait, mégis olyan ritkán van nálunk. Túl ritkán. Tudom, hogy erről én tehetek. Tetszik ez a módszered a nagyobb adag előállítására. Nagyon szeretek sütőben készíteni ételeket, valahogy más az ízük. Úgyhogy ki is próbálom, (remélem, hogy marad belőle lefagyasztani való is…)

Leave a Reply

