Tészták 30 percben 2.

Mindenütt befejeződött a sorozatidény, de azért mostanában is lehet csemegékre bukkanni. Pl. a Showtime új eredeti szériája, a Nurse Jackie, főszereplő Edie Falco. Egyelőre még csak a pilotot láttam, de nagyon ígéretes. Ahogy a Showtime saját gyártásainál megszokhattuk, ez is meglehetősen cinikus. Kíváncsi vagyok, mit tudnak kihozni egy újabb kórházas sorozatból.
Aztán találtam egy másikat is a BBC One-on, Hope Springs a címe. Négy rovott múltú angol nőszemély kalandjai egy eldugott skót felföldi faluban. 3 millió fontot loptak az egyikük férjétől és ahelyett, hogy Barbados-on landoltak volna, kénytelenek voltak a hamis útlevelek hiányában északi irányba elindulni. A filmben a romantika mellett azért szép számmal hullanak az emberek.

Az ilyen néznivalók előtt érdemes a gyorsan összedobható tészták közül csinálni egyet, mire az aktuális epizód lejön a netről, készen is van. Aztán lehet a gép elé ülni egy tányérral, lábat asztalra rakni és jól szórakozni.

Valamelyik nap szereztem woktésztát, ami nagyon hasznos dolog, mert nem kell főzni, elég egy kevés folyadék hozzá, és 4-5 perc múlva készen van.

KÍNAI GOMBÁS CSÍPŐS-SAVANYÚ TÉSZTA

  • 250 g woktészta
  • 50 g vegyes szárított gomba (pl. shiitake, fafülgomba, fodros rezgőgomba, ezüst rezgőgomba)
  • 2 db piros chili
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 16 szem gyöngyhagyma – ecetes
  • 2 ek olaj
  • ½ csésze zöldborsó
  • 300 g brokkoli
  • 3 ek szójaszósz
  • 1 tk szezámolaj
  • só, bors


A gombát annyi forrásban levő vízbe raktam, amennyi ellepte. Letakarva hagytam állni 20 percet.
Közben mindent a kezem ügyébe készítettem, mert amikor a gomba eleget ázott, már csak 5-6 perc kellett és kész volt az étel.
Egy wokban felforrósítottam az olajat, rádobtam a felaprított fokhagymát és chilit, átpirítottam. Beleraktam a gyöngyhagymát – ez adja az enyhe savanyú ízét az ételnek – azzal is átkevertem. Következett a borsó és a brokkoli meg a lecsöpögtetett gomba. Kicsit pirítottam, aztán rászórtam a tésztát is. Öntöttem rá kb. 200 ml vizet, beleraktam a szójaszószt, sóztam, borsoztam. Állandóan kevergetve hagytam, hogy a tészta felszívja az összes folyadékot, ez tényleg kb. 5 percig tartott csak. A végén rácsepegtettem a szezámolajat. Ha lett volna itthon friss korianderzöld, biztos rakok rá, mert nagyon szeretem a friss ízét.
Posted in Uncategorised

11 thoughts on “Tészták 30 percben 2.

  1. duende

    Ez szuper jó!🙂 Az étel is, meg az is, hogy éppen azon gondolkodtam tíz perce, mit vacsizzak. És a wok és valami keleti takarmány mellett döntöttem. Mindjárt le is gyártom! :))

  2. Makka

    Duende, sikerült este jóllalkni?:)Szepyke, képzeld, arra kellett rájönnöm, hogy a versenyt hirdető blogján a hozzászólások sorszámát fogják kisorsolni, annak alapján hirdetnek nyertest. Vagy nem olvastam el annak idején elég figyelmesen, mi volt leírva, vagy változtattak, de szerintem az előbbi áll.Úgyhogy elkezdtem vizualizálni, hogy a 8-8-8-8-8-as hozzászólást sorsolják ki.:-DD Az vagyok én.:))Viszont az argentínokhoz és a spanyolokhoz képest sehol nem vagyunk a magyar öteleteléssel, mert sokan két kommentet is hagynak. Azért, remélem, azokat kiszűrik vagy diszkvalifikálják a furmányos versenyzőt.:)

  3. szepyke

    Nahát! Egy spanyolnak és egy argentínnak is van olyan furmányos oldala, mint egy magyarnak??? Meglepő! Akkor a 8-as számra kell erősen gondolni? És hányadikán sorsolnak???

  4. napmátka

    Nagyon klassz! Szeretem a tésztát, pláne ha gyors és kínai! Viszont be kell vallanom, a woktésztát még nem próbáltam. Itt lesz az ideje!:)(Nagyon jó a marketingje is az ételeidnek: úgy értem,én is elképzeltem, ahogy feltett lábakkal valami jó kis film előtt falatozom ezt a tésztát – s máris megkívántam az egészet…:)

  5. Makka

    Szepyke, igen, a 8-as.:)) Most 15-ig lehet részt venni, gondolom utána pár nappal. Valószínűleg a jövő héten kiderül.Jaj, Duende, de remélem, azért éhen nem maradtál?Épp a múltkor gondolkodtam el egy ilyen áramkimaradás kapcsán, hogy menniyre ki vagyunk szolgáltatva. A régi lakásomban legalább a túzhely gázzal ment, ilyen esetekben egészen hangulatos gyertyafényes főzést csaptam néha.De ahol most lakunk, még fűteni sem tudunk, ha nincs áram. Nincs melegvíz se stb. Napmátka, én most ezt a tésztát az Aldiban vettem, ha van a közeledben, érdemes benézni, egészen jó dolgokat lehet kapni, én nagyon elégedett vagyok velük. Főleg az áraikkal.

  6. napmátka

    Köszi az ötletet! Van errefelé egy Aldi, még nem néztem meg, valamelyik nap beugrok. (Párom Németországban a leggyakrabban náluk vásárolt – akkor még nem voltak itt ilyen üzletek.)Marketing: én nagyon keveset tanultam (csak kiegészítő tárgyként), de úgy tudom, hogy a mai trend szerint az életérzést kell eladni, nem magát a terméket. Vagyis nem elég elénekelni, hogy milyen jó is a kolbász… Erre gondoltam, hogy Neked nagyon megy – mármint hozzákapcsolni azt a bizonyos életérzést az egyébként is finom fogásokhoz!:)

Leave a Reply

