Illatos meggy

Azt hiszem, ma végképp elegem lett a magozásból erre az évre. Anyu mindenkinek szólt, hogy szeretne meggyet, hol lehet szépet kapni. Erre a legtöbben hoztak egy rakatot. Volt, aki ládaszám. Anyu befőttet csinált belőle. A meggyet kimagozta, lecukrozta, kb. 2:1 arányban, hagyta állni lefedve egy éjszakát. Másnap felforralta, azonnal levette a tűzről. Befőttes üvegekbe kanalazta, mindegyiknek a tetejére csurgatott egy kis rumot, és lezárta.

Az utolsó adag tegnap érkezett, azt én vettem ma kezelésbe. Sajnos nem lehet akárhol magozni, mert spriccel, mindent összefest. Azaz tök kényelmetlen egy gyümölcs, legalábbis a feldolgozhatóság szempontjából. Komolyan mondom, a múltkori virágozás sokkal viselhetőbb volt. A végén már annyira untam az egészet, hogy arra gondoltam, így ahogy van dobozokba rakom és lefagyasztom, de aztán a győzött a jobbik énem. Na mindegy, kibírtam, most egy évre elfelejtkezem róla.
AKÁCILLATÚ MEGGYDZSEM
  • 5 kg meggy
  • 2 kg befőzőcukor
  • 1 tasak Haas Quittin 3:1
  • 4 tasak Bourbon vaníliás cukor
  • 300 ml akácszirup
  • 150 ml Maraschino
A meggyet alaposan megmostam, kimagoztam és egy nagyobb fazékba raktam. Rászórtam a befőzőcukrot, a vaníliás cukorral elkevert pektint, ráöntöttem az akácszirupot.
Felforraltam, de közben mixerrel összetörtem, hogy kisebb gyümölcsdarabok legyenek majd a dzsemben.
Ahogy felforrt, magas hőmérsékleten forraltam 1-2 percig, majd lehúztam a tűzről. Belekevertem a Maraschinót, és azonnal dzsemes üvegekbe töltöttem.
A kész dzsem illata és színe kárpótolt minden magozási mizériáért.
Posted in Uncategorised

10 thoughts on “Illatos meggy

  1. duende

    Gyönyörű lett Makka és biztosan isteni finom is! Azzal a kis akácos-vaníliás beütéssel… szuper! :)Ne is mondd… Ketten magoztuk az urammal. Ki fogsz röhögni. Letakarta a kanapét ezer méter fóliával (valójában a fél szobát letakata), asztán bevonultunk. És DVD-n egy jó filmet néztünk közben. Bár az sem feledtette, hogy a végére azt hittem, szíjjel szakad a hátam.De a cukrozott meggy nekem mindent meér!🙂 Imádom sütikbe, az egyik legfinibb gyümölcs.

  2. Renata

    Én is megejtettem a meggyes projektet. Egy másfél órás gyökérkezekés és egy röntgen után. Hazajöttem alig élve, a férjem meg két nagy vájdling magozott meggyet tett elém. 11-kor fejeztem be…..

  3. szepyke

    Mi van a szavazással? Nem találom, hogy mikorra írtad az eredményt! Pedig én folyamatosan erősen gondolok, ha jól emlékszem a 8-as számra? Ha a szám nem jó, a gondolat ereje remélem azért jól jön!😀

  4. Makka

    Sziasztok!Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy a régiek mit dolgozhattak össze a konyhában, hogy ugyanolyan eredményre jussanak, mint mi.A múltkor a Viasat Historyn néztem egy angol filmet. Egy – ha jól emlékszem– 16. századi konyhában álltak neki főzni 16. századi ételsort. Egy hétig csinálták. Mondjuk, 2 nap volt, mire be tudták üzemelni a tűzhelyet. A borlevest úgy habosították, hogy az egyik fickó felmászott egy létrára és a tetejéről öntötte bele a levesbe a tejszínt. Nagyon teteszett az egész. Ja, és korabeli ruhákban is mászkáltak. Volt egy nő is közöttük, aki a rétre ment füveket meg vadzöldségeket szedni.Az is igaz, hogy ezt a magozást nem modernizálták. Legalábbis nekem használhatatlan magozóm van.Szepyke, 15-éig volt, szerintem már a napokban lesz eredményhirdetés. Jól csinálod, igen a 8-as!:))

  5. szepyke

    Hát, megleptél, mármint én lepődtem, meg, hogy jól emlékeztem. Én az aranyhal memóriámmal, és mégis emlékszem !:DD Az én meggymagozóm nagyon jó kis szerkezet és 990,- Ft volt a tescoban, tehát nem egy anyagi csapás.

  6. napmátka

    Megint kitettél magadért! Ez az alkoholos-akácos meggydzsem egészen különleges ízű lehet, próbálom elképzelni…(Senki nem hitte el, de ugye, hogy a virágozás mennyivel egyszerűbb volt?:)Bevallom őszintén, én magostúl is le szoktam fagyasztani a meggy (cseresznye) egy részét.

  7. Makka

    Jaj, Renáta, nem irigyellek! Hogy vagy? Remélem, már elmúlt a gyökérkezelés utóhatása is.Napmátka, igen, sokkal egyszerűbb volt a virágozás.:)) Szépen leültem vele a tévé elé, de ezzel a csorgó-spriccelő meggyel nem lehet. A langyos palacsintába kenve eléggé kijött az akácos illat, hidegen annyira nem észrevehető. De úgy meg nagyon jó kis savanykás, üdítő íze van. És van benne valami könnyed frissesség, egészen biztos vagyok benne, hogy a sziruptól.

Leave a Reply

