Meggy továbbra is

Továbbra is érkeznek a meggyszállítmányok. Ma is magoztam vagy 5 órát. De már nem csinálok vele semmit, csak beteszem a mélyhűtőbe. Egyfelől marhára herótom van a magozástól és nincs kedvem további műveleteknek alávetni a meggyet, másfelől elfogytak az üvegeim, amelyeket befőzéshez lehet használni. Harmadrészt már hely sincs nagyon, ahova az esetlegesen kész dzsemet vagy befőttet rakni lehetne.

Azért egy kevéssel megerőltettem magam. Már a hét elején is terveztem süteményt meggyel, de nem volt itthon túró, és vásárolni is elfelejtettem. Szerdán aztán vettem a házhozszállítós tejestől 5 liter tejet, 3-ból csináltam tegnap túrót – kb. 600 g lett. Így végre megsütöttem a több napja tervezett sütit.
HABOS-TÚRÓS PITE ILLATOS MEGGYEL TÖLTVE

A tésztához:

  • 120 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 1 ek nádcukor
  • ½ tasak Bourbon vaníliás cukor
  • 70 g vaj
Az illatos meggytöltelékhez:
  • 500 g meggy
  • 6 ek nádcukor
  • 1½ tasak Bourbon vaníliás cukor
  • 2 narancs leve
  • 2 ek narancsvirágvíz
  • 1 csipet fahéj
  • 3 ek keményítő
  • 1½ ek víz
A habos túrókrémhez:
  • 2 db tojás
  • 40 g vaj
  • 5 ek nádcukor
  • 1 tk vaníliaesszencia
  • 250 g túró
  • 4 ek tejföl
  • 4 ek tejszín
  • 2 ek keményítő
  • 3-4 ek lapra vágott mandula
A tésztához megpuhítottam a vajat, egy tálba raktam, hozzáadtam a lisztet, a cukrot és a vaníliás cukrot, összegyúrtam, gömbölyűre formáltam, és 20 percre betettem a hűtőbe.
Közben a meggyet egy kisebb lábosban felforraltam a cukorral, a vaníliás cukorral, a narancslével, a narancsvirágvízzel és a fahéjjal. Ahogy felforrt, hozzáadtam a vízzel elkevert keményítőt, besűrítettem és félreraktam hűlni.
A krémhez a vajat a cukorral, a vaníliaesszenciával és a tojások sárgájával habosra vertem robotgéppel. Hozzáadtam a tejszínt, a tejfölt és a túrót, ezekkel is simára kevertem. Majd beleszitáltam a keményítőt, elkevertem.
A tojásfehérjét kemény habbá vertem, kb. az ⅓-át beleraktam a krémbe, fellazítottam vele. Majd a maradékot már óvatosan forgattam bele.
Egy kapcsos tortaformába nyomkodtam a tésztát úgy, hogy az oldalára is felhúztam körben.
Rászórtam 1 ek mandulalapot.
Beleraktam a kissé kihűlt meggyet, elsimítottam. Majd a habos túrókrém következett, erre pedig a maradék mandula.
200 °C-ra előmelegített sütőben sütöttem 25 percet, mérsékeltem a hőt 180 °C-ra, és sütöttem további 50 percig.
Posted in Uncategorised

8 thoughts on “Meggy továbbra is

  1. szepyke

    Jaj, ne is emlegesd a meggyet. Nekem hétfőn hozzák az x kilót… Már most kész vagyok tőle. Még nem hevertem ki a cseresznyét sem, és már itt a meggy, és a barackot három hét múlva hozzák állítólag. Brrrr

  2. Makka

    Ízlésszindróma, szívesen látlak egy (vagy több) szeletre.:)Szepyke, legközelebb nálam ribizlizés lesz, az is elég idegölő. Ja, és apu talált még állítólag olyan gyönyörű meggyet, hogy nem bíííírja otthagyni, jövő héten még hoz. Hiába mondtam, hogy nem tudunk már vele mit kezdeni. A mélyhűtő is tele van, főleg, hogy közben még 10 csirke is "hazajött", az se volt semmi szétbontogatni.Napmátka, nem unatkozom, az biztos.:)) Nagyon ízlett a süti mindenkinek. Szerintem nektek is biztosan ízlene, mert távolról sem édes. Viszont ennek fejében igen laktató.:)

  3. Makka

    Vegavarázs, a tésztából nyugodtan vehetsz másfeles vagy akár dupla mennyiséget. Én egy 24 vagy 26 cm átmérőjű formában csináltam és nagyon vékony volt így az alap. Meglehetősen ingatag, és így könnyen kifolyhat a töltelék a sütiből még felvágás előtt. Legközelebb én is biztosan így csinálom majd.

Leave a Reply

