Főszerepben a házi tejtermékek + segítség! segítség!

Abban szeretnék tőletek segítséget kérni, hogy ha likőrt csinálnék, de nem vagyok hajlandó 3 liter 96%-os alkoholt megvenni min. 24.000,-Ft-ért, viszont használnék bele 38%-os vodkát, akkor mennyi vodka kell? A recept megkíván még 800 ml vizet és 1,5 kg cukrot is. Próbáltam az alkoholtartalmat befolyásoló tényezőket összeszedni.

Megcsináltam a szokásos quiche-t, már csak azért is, mert a hátsó szomszédunknak megígértem, hogy kap kóstolót az állandó cukkiniszállítmányok fejében. Tegnap megbeszéltük, hogy ma ebédre átviszem neki, de a rossz idő miatt nem volt kedve tovább maradni, elment haza. Mindegy, a quiche tésztája már a hűtőben pihent, a cukkini lereszelve, besózva csöpögött, nem volt visszaút. De soknak találtam a túrót – még maradt egy jó adag a pénteken gyártott háziból – és a cukkinit is. Házi tejszínt is raktam a quiche töltelékébe. Érdekes, hogy amennyire zsírosnak és nehéznek tűnik első látásra, az étel mégsem lesz nehéz, sőt az az érzésem, hogy sokkal jobban is emészthető, mintha bolti tejtermékeket használnék. A mostanában házhoz hozott tejjel készült reggeli kávémmal sem leszek torkig tele.

Így aztán ezeket a maradékokat kevés reszelt krumplival kiegészítve, lepényeket sütöttem ebédre.
KAPROS-TÚRÓS-CUKKINIS KRUMPLILEPÉNYEK PARADICSOMSALÁTÁVAL
A krumplilepényekhez:
  • 2 közepes cukkini, durvára reszelve
  • 4 db krumpli, durvára reszelve
  • 100 g túró
  • 2 tk Natúr vega-mix
  • ½ kk őrölt füstölt paprika
  • 1 ek kapor, finomra vágva
  • 1 tk borsikafű
  • 2 db tojás
  • 5-6 ek Ziegler-féle sajtos morzsa
  • só, frissen őrölt bors
  • olaj a sütéshez
A paradicsomsalátához:
  • 6 db paradicsom
  • 2 ek szilvás balzsamecet
  • 3 ek olaj a sütésből
  • kevés durvára vágott borsikafű és petrezselyem
A cukkinit reszelés után kissé besóztam és egy szűrőben hagytam állni ½ órát. Ezután alaposan kinyomkodtam, majd egy nagyobb tálba raktam. Hozzáreszeltem a krumplit, és belekevertem a többi hozzávalót is. A masszát kb. 10 percig pihentettem.
Egy serpenyőben egyszerre 1-2 ek olajat hevítettem, evőkanálnyi adagokat raktam bele a masszából, ellapítottam, és mindkét oldalukat pirosra sütöttem. A quiche tetejéről lemaradt reszelt sajttal szórtam meg. Nem tudom, mi volt ma, de mindent túlméreteztem.
Miközben a lepények sültek, a paradicsomokat felkockáztam, meglocsoltam a serpenyőből kivett forró olajjal és a balzsamecettel. Tálaláskor rászórtam a durvára vágott zöldfűszereket.
Posted in Uncategorised

15 thoughts on “Főszerepben a házi tejtermékek + segítség! segítség!

  1. szepyke

    Milyen likőrt szeretnél, mert általában a kb 40%-os alkohol kell a likörökhöz. Pont ma töltöttem fel egy zölddió likőrt. Ahhoz is "csak" 40%-os kell, és azt is higítani kell a végén. Likőrben szerintem még a 20%-os is sok…

  2. szepyke

    Még valami! A sima vodka szerintem tökéletes lesz bele! Ne a leg no name-et vedd, bár én tavaly végigvizsgáltam a vodkákat és a tescos szerintem ugyanaz, mint a kicsit drágább, aminek már van valami neve… Szóval, a sima vodka szerintem tökéletes. Annyit vegyél belőle, amennyit az alkoholból a recept előír. Milyen likőrt csinálsz?

  3. Makka

    Én is zölddióból egy olasz likőrt. Három évvel ezelőtt megcsináltam, de akkor vettem hozzá alkoholt fele annyiért, mint ahogy most lehet kapni, ezért nem tudom, milyen lesz vodkából.

  4. Makka

    Képzeld, Szepyke, megvolt a blogfelújítós verseny eredményhirdetése, de sajnos nem én nyertem. Mondjuk, akit kisorsoltak, valóban ráfér a blogjára egy felújítás.:)De azt írta a blogjában az a lány, aki meghirdette, hogy lesz még ilyesmi.Ezzel együtt nagyon köszönöm a lelkes segítségedet!:-D

  5. Makka

    Nagyjából hasonlít ahhoz, amit te csináltál. De tovább kell áztatni közvetlenül a napon és szűrés után szintén pihentetni kell. És az olaszok csak a következő évben kezdik el inni. Amikor csináltam – mondanom sem kell– nem vártunk egy évet. Ahogy lehetett, megkóstoltuk.:))Modena tartományban vagy megyében hagyományos cucc, minden családnak titikos receptje van. Minden évben rendeznek versenyt is, és a zsűriben csak nők lehetnek.Az egész lényege az, hogy Szent Iván éjjelén kell szedni a diót hozzá.:))

  6. napmátka

    Sajnos alkoholügyben nem tudok segíteni, de ez a krumplis-kapros-cukkinis hármasfogat nagyon a kedvemre való! Látom, egy kis sajt is került rá… Hát nem tudnék neki ellenállni, pedig este nem is szoktam már enni. Na jó, csak néha!:)

  7. szepyke

    Mikor van Szent Iván éjjele? Nehogy hibázzak… Akkor fogom majd én is szedni, vagy már volt???Jah, és mikortól számítjuk éjjelnek az éjjelt? :DDD

  8. Makka

    Napmátka, ez az esti evés mindig egy kérdés. Én meg napközben nem nagyon szeretek enni főleg, ha tudom, még kell valamit csinálnom. Így aztán estére marad az evés nagyon sokszor. Meg az a szörnyű, ha ebédelek, megéhezem délután, de ha nem, akkor akár kibírom kaja nélkül egész nap.Szepyke, Szent Iván-éj június 24. Azaz a most szerdáról csütörtökre virradó éjszaka. Szerintem a sötétedéstől számít.:))

  9. szepyke

    Hogy állsz a dióval? Én már eltettem az enyémet, illetve elkezdtem érlelni. Szerda este történt a dolog, de már olyan kemény volt a zölddió, hogy nem tudtam késsel szétvágni, szét kellett vernem kalapáccsal… Hogy mi volt utána a konyhában, azt hagyjuk, és hogy hogy néz ki a kezem, nah azt is. Olyan lett a bal kezem,mint egy erős dohányosnak. Pedig szinte hozzá sem értem a diókhoz, egy zacskóban püföltem őket atomokra…

  10. Vegavarázs

    Makka, ez a kis lepény nagyon bejött! Imádom nyáron az ilyen ételeket. Azt a 2 tojást majd kihagyom belőle. Most érkeztem haza néhány nap távollét után, és egy óriási cukkini várt rám, épp azon törtem a fejem, hogy mi legyen vele. Kissé pironkodva vallom be viszont, hogy gőzöm sincs, mi az a Ziegler-féle sajtos morzsa. 🙂

  11. Makka

    Nemisbéka, emlékszem erre a receptedre, kigyűjtöttem a blogolásom hajnalán.:) Biztosan jó lesz, mert azzal csinálom.Vegavarázs, ne gondolj semmi nagyon különlegesre.:) A Zieglernél, az ostyásnál, lehet kapni sajtos morzsát. Amit ők panírozásra szánnak, de ahhoz szerintem túlságosan finomra van őrölve. Gondolom, a megmaradt vagy a gyártás során keletkezett sós, köményes, sajos "selejtet" ledarálják és zacskókba töltik. Nagyon finom illata van a fűszerektől.http://www.ziegler.hu/fomenu.htmA Kodály körönd közelében is van üzletük, de Zsámbékon (ahogy beérsz, jobbra) van a gyár, ott is van mintabolt.A sima zsemlemorzsa is megteszi, eddig azt használtam ilyesmikbe, csak a múltkor hozta egy barátunk.

Leave a Reply

