Lényegtelen?

Napmátka hívott játszani. Azt hiszem, ez sokkal nehezebb kör, mint a titkoskodás volt. Valójában sokkal nagyobb kitárulkozás, mint amikor titkokat árultunk el magunkról.
Nem tudom, van-e olyan, ami bennünk vagy rajtunk lényegtelen. És mindjárt 6.
Hacsak azt nem gondoljuk valamiről, hogy az. Gondolni meg mindent lehet. Csak azt ne higgyük, hogy annak nincs következménye.
Lényegtelen, ha elveszítek valamit, mert úgyis visszatalál hozzám, ami az enyém. A lényeg ebben a lényegtelenségben, hogy nekem nem kell erőfeszítést tenni, minden és mindenki tudja a dolgát.
Lényegtelen, hogy sokan azt hiszik, nem érdekli őket, mit tartanak róluk. Abban a pillanatban, ahogy ez a dacos mondat megfogalmazódik, bizony már lényegessé is vált. Lehet azt hinni, hogy „csak saját magamnak akarok megfelelni”. Valóban?
Persze értem, miről van szó, de akkor inkább fogalmazzunk úgy, „szeretnék megfelelni olyan elvárásoknak, amelyek találkoznak az enyéimmel”. Viszont ezen dologozni kell, pontosan tudni kell, kik vagyunk és mit akarunk. Meg kell találni a miénkkel egyezőket, energiát kell befekteteni, tanulni kell. Ja, hogy a munka magunkon kemény? Aki csak saját magának akar megfelelni, nem való emberek közé. De ez is lényegtelen.
Lényegtelenek a mániáim. Egészen addig, míg olyan helyzetbe kerülök, hogy kielégíthetem őket. Mint pl. a filmek. Vagy a kertészetekben való nemcsak mászkálás és gyönyörködés, hanem vásárlás is. Esetleg könyvek, szép írószerek megvétele és használata, vagy ami még ennél is üdítőbb, a konyhába való nagyon fontos dolgok megtalálása és beszerzése mint pl. fakanalak különböző hangulatokhoz.

Lényegtelen, hogy mennyi idő telik el. Az már nem, hogy hogyan. Hogy mi történik közben és mi az eredmény.
Lényegtelen, hogy hol vagyok, ha velem van az az ember, akit én választottam. Ezért aztán nem is vonzanak a távoli más helyek, nem vagyok oda az utazásért, lenni szeretek valahol vagy valamiben, nem haladni felé.
Lényegtelen, hogy mihez fohászkodunk, ha nem hallgattatunk meg.
És hogy kiről szeretnék megtudni teljesen lényegtelen dolgokat?
Pl. Nokedliről, aztán Csupiról, akit ugyan elég jól ismerek, de hogy mit tart lényegtelennek magában vagy magán, azt nem tudom.
Posted in Uncategorised

3 thoughts on “Lényegtelen?

  1. napmátka

    Nekem nem lényegtelen, hogy megint új dolgokat tudtam meg Rólad.Ami leginkább most megfogott, megtetszett, az ez a mondatod:"Ezért aztán nem is vonzanak a távoli más helyek, nem vagyok oda az utazásért, lenni szeretek valahol vagy valamiben, nem haladni felé."

  2. szepyke

    Ezek egyáltalán nem lényegtelen dolgok, sőt. Jó volt olvasni. Megint sokat megtudhattam Rólad. Nem ragadok ki egyetlen mondatot sem, mert így egyben lényeges mindegyik.

Leave a Reply

