Egy kis díj meg egy kis régi zene

Két nagyon kedves bloggertársamtól – Szepykétől és Renátától kaptam egy kis díjat, miszerint a blogom lovely. Igazán köszönöm.

A díj, mint mindegyik díj, persze kötelezettségekkel is jár.
Először is ki kell tennem a díjat. Íme:
Másdoszor linkeljem be, akiktől kaptam a díjat. Ez fentebb megtörtént.
Majd hagyjak nekik üzenetet. Ez is megtörtént.
Végre sikerült elkapnom a Mezzón Philippe Jarousskynak és Christina Pluhar zenekarának – L’Arpeggiata – egyik tavalyi koncertjét. A koncert az Icônes du Seicento címmel a 29. barokk zenei fesztiválon hangzott el Ambronay-ben.
Philippe Jaroussky korunk egyik ünnepelt kontratenorja, szerintem teljesen érthetően, mert valóban nem evilági hangon énekel, egyszerűen földöntúli. Angyali, ahogy sok róla szóló írásban lehet olvasni. Akkoriban, amikor a kontratenor-őrület dívott, egészen biztosan szédszedték volna. Nemcsak elképesztő technikával, virtuózan és hihetetlenül tisztán énekel, de előadóként is nagyon szimpatikus, kifejezetten intelligens és ráadásul tök jó humora van.
Egyszer már tettem be a blogra egy számot erről a koncertről, de nem állom meg, hogy ne rakjak be még többet. Egyébként legszívesebben egyenként berakosgatnám az összeset.
Sajnos tök véletlenül kaptam el a tévében szerda vagy csütörtök este 10-kor, egy pár perccel a kezdés után, így csak utána jutott eszembe, hogy de egy marha vagyok, nem raktam be egy DVD-t, hogy felvegyem.
Claudio Monteverdi: Si dolce è ‘l tormento (ismeretlen szerző szövege)
A két dal 1624-ben jelent meg Carlo Milanuzzi Quarto Scherzo della ariose vaghezze című velencei világi dalokat tartalmazó gyűjteményében. Szerintem nem kell mondanom, hogy az Ohimè ch’io cado nem pont ebben a hangszerelésben.
Mindegyik dal megtalálható a zenekar és Jaroussky Teatro d’Amore című albumán is.
És valami egészen más kinézettel:
George Frideric Handel: Agrippina – Come nobe che fugge dal vento
Posted in Uncategorised

9 thoughts on “Egy kis díj meg egy kis régi zene

  1. napmátka

    Köszönöm szépen a díjat! Ha nem baj, én most a zenének örültem (még) jobban, nem ismertem ezt az előadót, illetve a zenekart. Nagyon izgalmas, nekem legjobban az első felvétel tetszett!

  2. Makka

    Ma írt a barátnőm, hogy 9-én és 19-én megismétli a Mezzo ezt a koncertet délután. Ha van rá időd, nézd meg, tényleg érdemes.Megpróbálom én is észben tartani, és majd szólok, ha érdekel.

  3. napmátka

    Ma meséltem a páromnak a telefonban ezekről a felvételekről. S lám-lám, ő ismerte már az előadót, énekelni is hallotta már többször…

  4. Gabah

    Jaj, Makka, de jó, hogy felraktad ezeket a felvételeket! Jaroussky nálunk is gyakran megy, bár elsősorban Ember van érte oda, én sokszor inkább maradok a magyar népzenénél, mert abba én is be tudok kapcsolódni.😉 Jarousskyval inkább nem veszem fel a versenyt.:-)))Köszönöm a díjat! Igazán kedves tőled, hogy gondoltál rám!

  5. Makka

    Jééé, nem is gondoltam volna, hogy pont pasik szeretik Jarousskyt, nem tudom, miért. Tényleg van a kontratenorságban valami groteszk, legalábbis valami nyugtalanító. És pont Jarousskyra lehet szerintem azt mondani, hogy "charming". Amely jelzőtől egyébként egy angol ismerősöm rosszul volt, ha éppen rá alkalmaztam. Nagyon más fogalom, mint nálunk.:)) Hiába magyaráztuk neki, hogyha egy nő azt mondja egy pasira nálunk, hogy "charming", az elég nagy elismerés.

Leave a Reply

