Könnyű nyári

Az elmúlt egy-két hétben kisebb-nagyobb transzportokban érkezett egy rakat csirke. Év elején valamikor szoktuk megrendelni, aztán amikor eljön az ideje, szépen megtisztítva, gyakorlatilag teljesen konyhakészen kapjuk meg.

Mondjuk, azért húsz csirke szétbontása után azt gondoltam, hogy nem bírok majd jó ideig a kis szárnyasokra nézni, még alkatrészek formájában sem. De ezt a kellemetlen érzést felülírta a rántott csirkemell és -szárny iránti családi rajongás, kénytelen voltam elővenni a mélyhűtőbe elrakott csomagokból.
Ilyen nagy melegekben kerül elő nálunk mindig a mozzarellás paradicsomsaláta. Szerintem magában is simán megállja a helyét, de a többieknek a családban az a kényszerképzete, hogy ehhez kell valamit még enni. Ekkor szoktam áthidaló megoldásként rántott csirkemellet vagy csirkeszárnyat készíteni. Vagy ugyanezeket kicsit befűszerezve grillen megsütni.
A csirkemellet nagyobb csíkokra vágva sóval és fokhagymával ízesített tejben szoktam áztatni majdnem egy órát, lecsöpögtetve panírozom be és sütöm meg. A csirkeszárnyakkal semmi ilyesmi faxnizást nem szoktam. Egyébként a panírozásnál a tojásba mindig tekerek egy jó adag borsot is és teszek bele 2-3 ek tejet – az ilyen fokhagymás áztatásnál a fokhagymás tejből. Lehet, hogy csak én gondolom így, de ha tejet keverek a tojásba, szerintem könnyebb lesz a rántott hús bundája.
MOZARELLÁS PARADICSOMSALÁTA
  • 1 kg paradicsom
  • 3 csomag mini mozzarella
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 jó nagy marék friss bazsalikomlevél
  • só, bors, extra szűz olívaolaj
Ennek a salátának van valami speckó neve egyébként, de nem jut eszembe. Akkor persze nem úgy néz ki, mint ahogy én szoktam csinálni. Az enyém sokkal póriasabb megoldás, mint a paradicsomot és a bivalytejből készült mozzarellát szeletekre vágó, majd szépen elegánsan félig rétegesen körben lerakó módszer. A fokhagymát hajszálvékony szeletekre vágják hozzá, minden paradicsomszeletre raknak belőle egy-egy bazsalikomlevéllel. Majd vékony sugárban extra szűz olívaolajat csurgatnak rá.
Én egyszerűen felkockáztam a paradicsomot, egy nagyobb tálba raktam. Hozzákevertem a félbevágott kis mozzarellákat, belekevertem a finomra vágott fokhagymát és az összetépkedett bazsalikomot. Sóztam, borsoztam, locsoltam rá olívaolajat, alaposan összekevertem, és hagytam a hűtőben 1-2 órát összeérni.
Posted in Uncategorised

2 thoughts on “Könnyű nyári

  1. napmátka

    Tényleg igazi nyári íz! Amúgy a családi kényszerképzettel is azonosulni tudok: nem baj, ha jut mellé még fincsi rántott csirke (nekem inkább a melle. A szárnyakat – és a bőrös részeket – fűszeresen ropogósra sütve szeretem inkább.)Ezt a tejes panírt még nem próbáltam, de meglesz!:)

Leave a Reply

