Ajándék

Pénteken már megint egésznapos áramszünet volt nálunk az ELMŰ jóvoltából. Nem is értem ezeket a szervezéseket, tényleg a 35 fokban kell 8-9 órás áramszünetet rendezni, hadd olvadjon le az összes hűtő meg mélyhűtő. Még jó, hogy nem kell légkondi, mert a ház olyan jól van szigetelve. De legalább bejelentik 1 héttel az aktus előtt.

Önmagában az áramszünet annyira nem zavart volna, igen ám, de pont péntek reggel érkezett ajándék lorientől. És pont olyan természetű, amelyet áram nélkül nem lehet élvezni. Ugyanis, miután felfedezte, hogy barokkrajongó vagyok, simán küldött 8 DVD-t tele barokk zenékkel. Némelyik dupla mennyiségű anyag tárolására is alkalmas.
Teljesen el vagyok ájulva tőle, nem szoktam hozzá, hogy csak úgy ajándékot kapok, főleg ismeretlen emberektől.
Ebben a formában is üzenem neki, hogy azóta ezeket hallgatom, a „gáláns indiák” többször is megvolt. Mindkét feldolgozás.
És természetesen nagyon köszönöm újra.
Ha áramszünet, akkor nálunk főzés nincs, a tűzhely elektromos. De meleg víz sincs ilyenkor, mert ahhoz is kell áram, pedig a cirkó gázzal működik. Mondjuk, a meleg víz annyira nem hiányzott pénteken.
És az is igaz, hogy én simán elvagyok napokig főtt étel nélkül, a család többi tagja viszont nem.
Még csütörtökre kész lett egy házisajt, abból azért készítettem egy egyszerű sajtételt.
A múltkor próbálkoztam panír gyártásával, de nem sikerült. Szerintem, amit most sikerült csinálni, olyamisnek kell lennie a panírnak is, de el tudom képzelni, hogy nem nevezhető annak, ugyanis joghurt segítségével készült, nem citromléével.
HÁZISAJT FŰSZERES OLAJJAL ÉS OLÍVABOGYÓVAL
A sajthoz:
  • 2,5 l tej
  • 200 ml joghurt
A fűszeres olajhoz:
  • 250 ml olívaolaj
  • 250 ml napraforgóolaj
  • 1 rúd fahéj
  • 1 piros chili
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 ág rozmaring
  • 3 ág kakukkfű
  • 6-8 szem szegfűbors
  • 2 tk vegyes egész bors
Kell még:
  • 1 kisebb üveg olívabogyó
A sajtot úgy sikerült elkészítenem, hogy a tejet eredetileg csak altatni akartam, de aztán kitaláltam, hogy csinálok joghurtot, olyan sűrűt. A tej már 1 napja kint volt a konyhában egy fazékban, amikor belekevertem habverővel a joghurtot. Aztán állt további 1 napot.
Ezután megint elkevertem habverővel, hogy elegyítsem a tetején összegyűlt tejföllel.
Majd egyszercsak kitaláltam, hogy nagyon alacsony lángon kicsit melegítek rajta. Aztán a tűzhelyen felejtettem és felforrt. Viszont szinte egy tömbben állt össze.
Így aztán sűrű szövésű pamutba szűrtem, és 1 éjszakán át hagytam lecsöpögni.
Jó kemény, de rugalmas kis gömböc lett belőle.
A fűszeres olajhoz a zöldfűszereket a lemosás után teljesen leszárítottam, a chilit kicsit megvagdostam, a fokhagymagerezdeket pedig félbevágtam. Egy szélesebb szájú üvegbe raktam mindent és 1 hónapig érleltem.
A sajtot 3-4 mm-es szeletekre vágtam óvatosan, mert kissé morzsolódott, egy tányéron elrendeztem, sóztam, borsoztam és 3 ek olajjal meglocsoltam. Ezt a locsolást kétszer is megcsináltam, azaz 6 ek olajat használtam, mert elég jól felszívta a sajt az olajat. A tányér közepére raktam az olívabogyókat.
Posted in Uncategorised

2 thoughts on “Ajándék

Leave a Reply

