Paprika, paradicsom

Nagyon szeretem az ajvárt simán csak vajas kenyérrel is, és hosszú idő után a múltkor vettem egy üveggel. Tényleg nem bezzegezni akarok, hogy régen így meg úgy, de ezelőtt soha nem volt tele a paprika héjával és magjával. Már egy ideje nézegettem, hogy kell csinálni, azért aztán, hogy így felbosszantott ez a kész, hétvégén el is készítettem a magam változatát.

AJVÁR
  • 15 db kápia paprika
  • 4 db nagyobb padlizsán
  • 2 db piros chili
  • 5-6 ek vörösborecet
  • 3 ek citromlé
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 100-120 ml olívaolaj
  • só, bors
A padlizsánokról levágtam a szárvégeket és egy tepsiben beraktam őket a 180 °C-os sütőbe 1 órára.
Közben a grillen megsütöttem a paprikákat, jó feketés lett a héjuk. Majd egy nagyobb üvegtálba raktam mindegyiket, az üvegtálat lefedtem, így párolódtak még a paprikák egy ideig.
Ezután leszedtem a paprikák héját, kiszedtem a csumájukat és megszabadítottam őket az összes magtól. A padlizsánok héját is lehúztam.
Egy fazékban felmelegítettem egy kevés olajat, beleraktam a feldarabolt fokhagymát, a finomra vágott és kimagozott chilit (soha nem szoktam a chilit kimagozni, de most, hogy megszóltam a bolti ajvárt, kénytelen voltam), a paprikát, a padlizsánt, sóztam és borsoztam, beleöntöttem a borecetet is.
Turmixszal simára törtem és felforraltam, hozzáadtam a maradék olajat is. Kisebb üvegekbe raktam. Rácsavartam az üvegekre a tetejüket és 5 percre fejre állítottam őket.
A képen hátul aszalt paradicsom van olajban. Már tök régóta ki szerettem volna próbálni, hogy lehet megcsinálni, de amíg a régi lakásban laktam, legfeljebb a kosz tudta volna ellepni az erkélyen az aszalódni készülő paradicsomokat, a sütőmet meg nem volt kedvem olyan hosszú időre bekapcsolni.
De most ki tudtam rakni a napra mindenféle kosz- és porveszély nélkül. Ebbe a kis üvegbe 14 db paradicsomot feleztem el, kiskanállal kiszedtem a magjukat, egy tálcára sütőpapírt raktam, arra a paradicsomokat a vágott felükkel felfelé, kicsit megsóztam, és ha jól emlékszem, 5 napig voltak kint ebben a dögmelegben a napon. Beleraktam az üvegbe, felöntöttem napraforgóolajjal, hogy elepje a paradicsomokat.
Posted in Uncategorised

3 thoughts on “Paprika, paradicsom

  1. napmátka

    Most mindkettőre irigy vagyok, az ajvár régi terv (jó, idén talán lesz is végre), az aszalt paradicsomomból pedig már csak két szem van, itt az ideje az új adagnak.De az ajvár most mégis jobban izgat, azt hiszem, az lesz előbb.

  2. Ízlésszindróma

    Az ajvar nálam is tervben van régóta, boltit szoktam veszegetni, de most lenne itt az ideje.A paradicsojaidra meg nagyon irigykedem, mert a sütőm se jó aszalásra és lakásban nyomjuk, na de ha egyszer lesz egy kertem:)

Leave a Reply

