Konyhai relax

Két dolog tud halálosan felbosszantani. Az egyik, amikor nem tudok valamit megoldani a számítógépen, a másik, amikor valami kömlik a konyhában úgy, hogy minimum egy ½ órát kelljen takarítani, és lehetőleg úgy, hogy egy csomó cuccot kelljen elhúzkodni a helyéről. Tegnap az első miatt menekültem egy erdei gyümölcsös pite készítésébe.

Az történt, hogy végre megszereztem a Les Indes Galantes-t és ki akartam írni DVD-re. Vettem is egy duplát, de addig variáltam, hogy csak írhatót. De persze ugye mit nekem újraírható, mert úgyis meg tudom oldani, amit akarok. Hát nem, pedig teljesen körültekintően állítottam be mindent. Most itt állok egy nem újraírható DVD-vel, amin egy lemeznyi cucc terpeszkedik magában. Ezt meg tudtam volna oldani akkor is, ha nem megyek el külön duplát venni. Ráadásul nem fogom, mi volt a baja az egész akciónak, egyszercsak valami errort jelzett a progim, azt’ befejezte a DVD-re írást, és mint aki jól végezte dolgát, kidobta ezt az eredményt. Visítani lett volna kedvem, mert már láttam magam, ahogy tévén nézem meg, éppen nem volt senki itthon, nem kellett volna törődni a hangerővel.
A pitét Ízlésszindróma és Millie ihlette.
ERDEI GYÜMÖLCSÖS PITE
A pâte brisée-hez:
  • 250 g finomliszt
  • 175 g vaj
  • 1 db tojás
  • 1 ek cukor
A töltelékhez:
  • 750 g piros ribizli, feketeribizli, szeder, eper, áfonya, málna vegyesen – fagyasztott
  • 150 g cukor
  • 1 tasak Bourbon vaníliás cukor
  • 150 g ricotta
  • 1 tojás
  • 200 ml tejszín

A pâte brisée készítéséhez eredetileg szükség van még minimális vízre is, kb. ½ ek-nyira, de miután magam készítettem a vajat, nem volt rá szükség. Az itthoni vaj mindig írósabb, mert nincs olyan tuti kis vajpofozó faeszközöm, mint amit egyszer a két duci hölgy mutatott be egy vajkészítő mesternél. A házi tej, amit veszek, elég jó zsíros, sok tejszín gyűlik össze a tetején, ezt a tejszínt össze szoktam gyűjteni és felhasználásig mélyhűtőben tartom. Aztán, amikor olyan 600–700 ml összegyűlik, belerakom a robotgépbe és vajat készítek belőle. Ennyiből kb. 300-350 g lesz.
Tehát az alaphoz a lisztet, a kis darabokra vágott fagyos vajat, a tojást és a cukrot robotgépbe tettem, és 1–2 perc alatt összeállítottam a tésztát.
Lisztezett hideg felületen kinyújtottam, és egy – azt hiszem – 28 cm ∅ piteformába raktam. A lelógó részeket levágtam és a többiekhez hasonlóan elraktam a mélyhűtőbe későbbi felhasználás céljából.
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra.
A gyümölcsöket a tésztára szórtam.
A tojásokat a cukorral, a vaníliás cukorral és a tejszínnel együtt elkevertem, hozzáadtam a ricottát, azzal is simára kevertem, majd ezt a keveréket a gyümölcsökre öntöttem.
50 percig sütöttem, míg a tészta széle aranybarna lett.
Langyosan vagy hűtőből kivéve a legfinomabb.
Posted in Uncategorised

5 thoughts on “Konyhai relax

  1. napmátka

    Ez a pite azért elég vigasztalólag tud hatni a balul sikerült DVD-írás ellenpontozásaként, noha értem én, hogy a kettő nem ugyanaz, s mégiscsak szebb lett volna együtt élvezni a kettőt (a zenét és a pitét.)Egyébként ez a zene (pontosabban az a videó, amit nemrég feltettél belőle a blogra, nekem is nagyon tetszett.)

  2. nokedlis

    már éppen aggódni kezdtem, hogy hova tüntél. tökéletesen megtudom érteni, hogy felhúztad magad a dvd-n. nekünk volt egy dvd-felvevönk, amely általában azokat a filmeket nem vette fel rendesen, amelyeket ÈN akartam nézni. rádásul ez mindig csak a filmnézés közepén, rosszabb esetben végén derült ki – nem részletezem, hogy ki voltam mindig akadva. még jó, hogy a m´ltkor belecsapott a villám, legalább veszünk majd újat. a pite örületesen finomnak néz ki, minden lenne hozzá itthon, csak tojás nincs *gggggrrr*.

Leave a Reply

