Megint egy jó nap

Szombaton látogatást tett nálunk kedvenc barátném. Ami nekem jó kis apropót szolgáltatott egy süti elkészítésére. Szerencsére a barátnőm is mindenevő, úgy értem, vevő mindenre, hajlandó bármit megkóstolni. Na itt nem az alapanyagok feltétlen egzotikusságára gondolok, hanem arra, hogy tudomásom szerint szívesen megeszi a hagyományos módszerrel induló ételeket, bár nagy valószínűséggel meglepné egy teknőcpörkölt* lett légyen az a klasszik pörkölt módszerrel a zsiradék-hagyma-pirosparika szentháromsága alapján elkészítve. Arra utalnék, hogy szerencsére ilyen alkalmakkor belevághatok a végeredményt tekintve „egzotikus” étkek, főleg sütemények elkészítésébe. Az ilyen süteményeknek az itthoniak – ismerve őket – nem feltétlen rajongói. Bár azért még engem is érnek meglepetések. Egészen sűrűn, ha teljesen őszinte akarok lenni.
A múltkor találtam egy műzliszeletet Palócprovance-nál, és lestem az akalmat, mikor csinálhatnám meg, hogyan is csempészhetném az asztalra. Ugyanis nekem nagyon megtetszett a sütemény, de kénytelen vagyok ilyeneken gondolkodni, mert azért egy tepsinyi sütit nem akarok egyedül megenni. Amire nem is volt szükség, és nemcsak azért, mert csomagoltam a barátnőmnek is, gondolván az ő családtagjaira is, hanem mert – ugyan kis fenntartásokkal –, de az itthoniaknak is ízlett.

ALMÁS MŰZLISÜTEMÉNY

  • 2 csésze zabpehely
  • 1 csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 1 csésze kókuszreszelék
  • 1 csésze darált mandula
  • ¾ csésze aszalt áfonya
  • 2 ek szezámmag
  • ¾ csésze nádcukor
  • 1 tk sütőpor
  • ½ tk só
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1 tk őrölt gyömbér
  • ½ tk őrölt szegfűszeg
  • ½ tk őrölt szegfűbors
  • 1 tasak Bourbon vaníliás cukor
  • 3 db alma
  • ½ csésze almatöltelék
  • 2 csésze tej
Egy nagy tálba raktam a száraz hozzávalókat, összekevertem. Belereszeltem a 3 almát, mert csak egy fél kis üvegnyi almatöltelék volt a hűtőben, a mélyhűtőben meg sokkal nagyobb mennyiségek vannak dobozban eltéve, mint amennyi ehhez a recepthez kellett volna. Beleöntöttem a tejet, alaposan összekevertem, és egy sütőpapírral kibélelt tepsibe simítva légkeveréses sütőben 160 °C-on 45 perc alatt pirosra sütöttem.

*Ugyan a belinkelt poszt leveshez való instrukciókat közöl, de nincs kétségem afelől, hogy a szegény párával nagyjából minden ételhez hasonló módszerrel kell elbánni.
Posted in Uncategorised

3 thoughts on “Megint egy jó nap

  1. napmátka

    Tényleg klassz ez a müzliszelet, s mennyi finomság van benne!(Tegnap én is csináltam egy babpástétomot magamnak, miután Nálad – szokás szerint – megkívántam. Másképp ízesítettem, de nagyon bevált.)

  2. csupor

    Sejtettem, hogy szóvá lettem téve. Drasztikusan megnőtt a blogom látogatóinak száma. :-))) A süti tényleg nagyon finom lett, a családnak is nagyon ízlett. Az öcsém majdnem fölfalta az egészet pedig nem kifejezett reformkonyhás. 😀 Az is igaz, hogy nem előítéletek alapján eszik, ami ízlik, mehet… 🙂 Ja, és a pálinkák is nagyon finomak voltak!A teknőcöt tényleg kihagynám, köszi. 🙂

Leave a Reply

