Tészták 30 percben 3.

Nagyon szeretem a gombákat, bárhogy elkészítve szívesen megeszem. Próbálok is találni valakit itt, aki elég sűrűn jár gombászni ahhoz, hogy át tudjon adni a zsákmányából legalább néha, ugyanis én nem értek az erdei gombákhoz, nem mernék vállalkozni a szedésre, a piacokon meg manapság egyre megfizethetelenebb áron kínálják. És az eddigi tapasztalataim azt mutatják, ha így vásárol az ember háztól, sokkal jobb minőségű gyümölcshöz, zöldséghez, mézhez stb. lehet jutni, mint a piacokon. Először is frissek, akkor szedik le a fáról vagy ki a földből és nem utolsó sorban jóval olcsóbban is adják. Néha még házhoz is szállítják a megbeszélt időpontra. Közben meg – bár nem vagyok egy könnyen barátkozó fajta – tényleg jó barátokra lehet szert tenni.
Nagyon szívesen keverek erdei gombákat az üzletekben kapható csiperkéhez vagy barna csiperkéhez, a szinte csak mutogatott erdei gombáktól azok is sokkal gombaszerűbbek lesznek, magukra találnak, felerősödnek az aromáik.

A legkedvesebb fogásaim közé tartoznak a tésztákhoz készíthető különféle gombás raguk. Eredetileg erdei gombás rizottót akartam volna csinálni ebédre filmnézéshez – igen, megint rengeteg filmet nézek és néztem meg az utóbbi napokban, arról nem is beszélve, hogy beindult a sorozatszezon is –, de kiderült, hogy elfogyott a rizottórizs. Szóval maradtam a jól bevált gyors tésztás megoldásnál.

KÉTSAJTOS ERDEI GOMBÁS TRUCIOLI (2 személyre)

  • 250 g trucioli
  • 300 g erdei gomba vegyesen (vargánya, rókagomba stb.)
  • 50 g vaj
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • 100 ml száraz fehérbor
  • 1 ág borsikafű
  • 2-3 ág citromillatú kakukkfű
  • 100 ml tejszín
  • 50 g reszelt kéksajt
  • 50 g reszelt parmezán
A vajat felolvasztottam egy serpenyőben, rádobtam a finomra vágott lilahagymát és fokhagymát. Amíg párolódtak, megtisztítottam a gombát, a nagyobb darabokat elvágtam, és a hagymás vajhoz adtam. Magasabbra kapcsoltam a tűzhelyet, alaposan átprítottam, ráöntöttem a bort, sóztam és borsoztam. Rászórtam az ágakról lehúzott friss fűszereket, hagytam addig párolódni elég magas hőmérsékleten, míg a bor majdnem elpárolgott.
Közben a tésztának tettem fel vizet forrni, megsóztam, és amikor felforrt, beleszórtam a tésztát, mire a gomba kész lett, az is al dente főtt.
Ahogy a bor nagyjából elpárolgott a gombáról, ráöntöttem a tejszínt, ráraktam a reszelt kéksajtot és a reszelt parmezánt – utóbbiból félreraktam 1 evőkanálnyit a tálaláshoz – és összekevertem. A tésztát épphogy leszűrve – azaz nem „szárazra” csepegteteve – adtam a raguhoz, összeráztam, azonnal tálaltam a maradék parmezánnal megszórva.
Posted in Uncategorised

One thought on “Tészták 30 percben 3.

  1. napmátka

    Már megint nagyon jókat eszel! Nekem is többnyire úgy gazdaságos-kiadós az erdei gomba, ha hozzákeverem az olcsóbban beszerezhető fajtákhoz.A nomádportán ez kevésbé lesz szempont. (Egyébként azt hittem, könnyebb lesz egy szemmel gépelni…:)

Leave a Reply

