Vöröslencse-leves

Eljött az ideje a jó kis tartalmas leveseknek, krémleveseknek. Bár igazából engem nem szokott érdekelni, hogy milyen évszak van, ha szeretnék valamit enni, akkor eszem. Az viszont kétségtelen, hogy ilyenkor nagyon jól tudnak esni ezek a sűrű, szinte kásaszerű levesek.
A minap találtam Heidinél egy receptet, amely faék egyszerűségével rögtön levett a lábamról már olvasva is. Persze nem volt itthon elég vörös lencse, amiről viszont azt hittem, hogy már egy gasztronómiai alapvetés, minden boltban lehet kapni. Főleg itt az utca végén 2 percre levő éppen felújított Sparban. De nem. Külön zarándoklatot kellett érte rendezni, de sebaj. Vörös lencse mindig kell.

VÖRÖSLENCSE-LEVES

  • 1⅓ csésze vörös lencse
  • ½ csésze rizs
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 fej lilahagyma
  • 7 csésze zöldségalaplé
  • ½ tk őrölt füstölt csípős paprika
  • 1-2 csipet őrölt chili
  • só, bors
A tálaláshoz:
  • 2-3 ek világosra pirított lapra vágott mandula
  • 4-5 ek vékonyan felkarikázott olívabogyó
A felforrósított olívaolajon karamellizáltam a finomra aprított lilahagymát, majd ráöntöttem a zöldségalaplevet. Felforraltam, beleszórtam a lencsét és a rizst, hozzáadtam a paprikát és a chilit, kicsit sóztam és borsoztam.
½ órát főztem alacsony hőmérsékleten fedő nélkül. Majd forrón tálaltam minden adagot megszórva a mandulával és az olívabogyóval – apu megkérdezte, mik ezek a tömítő alátétek(?!).
Az eredeti receptben barnarizzsel készül, ahhoz nem kell annyi folyadék, nem szívja úgy fel, mint a fehér rizs. És legközelebb nem felejtem el a fetát sem, mert kíváncsi vagyok, azzal pluszban milyen.
Az biztos, hogy amilyen egyszerű, olyan finom. És baromira tartalmas.
Posted in Uncategorised

4 thoughts on “Vöröslencse-leves

  1. napmátka

    Micsoda kombináció! Ezt én is ki akarom próbálni… lehetőleg azonnal – bár még be kell szereznem a hozzávalókat!:)Ilyenkor tényleg a leves a legjobb…(én a vajas változatokat is szeretem.)

Leave a Reply

