Chili és sütőtök

A mások órája
Vedd tudomásul.
Tartsd tiszteletben. Ne hidd
el, amit mutat.

Házassági emlék-mű
van, mikor tisztább
eltörni egy tányért, mint
elmosogatni.
(Fodor Ákos)
Igaza van Hugh-nak abban, hogy azért nagyon jók az ősszel fellelhető zöldségek, mert magukba zárták a nyár minden színét és napsugarát. A sütőtökre ez szerintem különösen igaz, gyönyörű meleg sárga színe van. És ha még egy kis jajpiros chilivel is társítjuk, a chili ereje még jobban előhozza a sütőtök édeskés ízét, minden melegségét.

PARMEZÁNOS-FŰSZERES SÜTŐTÖKKRÉMLEVES

  • 1 kg sütőtök – tisztán mérve
  • 30 g vaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 l zöldségalaplé
  • ¼ tk fahéj
  • ¼ tk szerecsendió
  • 1-2 csipet őrölt chili
  • 80-100 g parmezán
  • 1 piros chili
A parmezánt lereszeltem, a kemény szélét félretettem.
A vajat felolvasztottam egy nagyobb lábosban, megpároltam benne a finomra vágott vöröshagymát és fokhagymát.
Közben meghámoztam a sütőtököt, kimagoztam (a magokból egy jó adagot alaposan lemostam, kiszárítottam és eltettem jövőre, elültetem majd a kertben), kisebb darabokra vágtam és a megpárolódott hagymára raktam. Sóztam, borsoztam, rászórtam a fahéjat és a chilit, a szerecsendiót ráreszeltem. Így pároltam párszor megkeverve, míg kiengedte a levét. Ekkor beleraktam a sajt kemény szélét, ráöntöttem az alaplevet, felforraltam. A lábosra fedőt raktam és alacsony hőmérsékleten főztem a levest ½ óráig – a sütőtök nyilván hamarabb is megpuhul, de a sajt miatt kell ennyi idő.
Ezután simára turmixoltam, forrón tálaltam a tetejére apróra vágott chilit szórván.
Egyéb sütőtökkrémleves receptek:
Posted in Uncategorised

One thought on “Chili és sütőtök

  1. napmátka

    Ősszel-télen nincs jobb a fűszeres leveseknél. Az ember szinte nem is kíván utána semmit. Ez a változatod is nagyon tetszik, kicsit le vagyok lassulva, de csakazértis kipróbálom valamelyik sütőtökös levesed.

Leave a Reply

