Forró csoki fehéren

Ma újabb darabbal bővítettem a kifejezetten magányosan élvezhető lelekmelegítő italaim repertoárját. Annak idején, amikor egyetemre jártam, a legkedvencebb barátnőmmel sokszor mentünk az Eckermannba, mert ott adtak olyan kakaós tejeskávét, aminek akkoriban nem volt párja. Legalábbis azokon a helyeken, amelyeket ismertünk. Jó nagy adag volt, egy ebédre megfelelt, és annyiba került, mint máshol egy capuccino.
Amikor itthon készítek magamnak hasonlókat, mindig ezek jutnak eszembe, általában nagyon jól szórakoztunk ott, nyilván valami aktuális ritka remek ötletünkön röhögcséltünk. Ezekből volt mindig szép számmal. És ez máig sem változott. A forró tejes italok szeretete sem, Csupi is rendszeresen fogyaszt hasonlókat.

Miután ma is kint császkáltam a kertben – igazából semmi elgondolásom nem volt, csak úgy kimentem levegőzni – természetesen megint sikerült jól átfáznom. Így aztán kénytelen voltam valami finom, édes, meleg italt inni.

FORRÓ CSOKI FEHÉREN RUMMAL ÉS FAHÉJJAL

  • 300 ml tej
  • ½ tasak Bourbon vaníliás cukor
  • 4 kocka fehércsokoládé
  • 1 tk juharszirup
  • 1 tk sötét barbadosi rum
  • 1 fahéjrúd
A tejet egy kisebb edényben feltettem a tűzre, beleszórtam a vaníliás cukrot és a fehércsokoládét, ahogy melegebb lett, belekevertem a juharszirupot is. Majdnem forrásig hevítettem állandóan kevergetve.
A bögre aljára öntöttem a rumot, ráöntöttem a habosodó forró csokoládét, és egy fahéjrúddal kevergettem iszogatás közben. A fahéj aromája nagyon jól beleoldódik a forró italba plusz egy kis melegítő löketet adván.
Posted in Uncategorised

One thought on “Forró csoki fehéren

  1. napmátka

    Egyszerűen káprázatosak ezek az italaid – muszáj bespejzolnom hozzávalókat, hogy én is készíthessek ilyeneket, és valahogy átvészeljem velük a telet!:)

Leave a Reply

