Heppiségtutiság vs. intenzív butaság

Már emlegettem, hogy kevesebb időm lesz egy tanfolyam miatt. Ha még csak az időm lenne kevesebb! Na de amilyen népekkel én ott találkozom, valami kegyetlen! Mindegy, nem olyan sok időt kell eltöltenem ezzel, lévén a tanfolyam intenzív, de addig is meg kell erősítenem a lelkem, de főleg a visszafogottságom, hogy ne visítsak percenként, amikor diktálásra (!) jópáran nem képesek megjegyezni három szót. Nem, nem jegyzetelni kell. Diktálnak. Amitől persze én a falnak megyek. Nem olyan könnyű a helyzet, mert az intenzivitás sajnos nem áll meg ott, hogy 4 hónap az egész, hanem jelenti az intenzív napi együttlétet is ostobáékkal. Tudom, hogy csúf dolog így emlegetni az egyszerű embertársaimat, de én a butaságtól, főleg ami aztán nagy magabiztosággal párosul, egyszerűen a falnak megyek.
A másik meg amit nem értek, hogy ide mindenki magától jelentkezett. Nem tartottak fegyvert senkinek a halántékához, hogy márpedig… Ehhez képest állandó nyekergés van, ha csinálni kell valamit. Szerintem ez meg még visszataszító is. Főleg, hogy fizetnek nekik mindent.
Mára enyhén szólva is telítődtem a vekengéssel teli butasággal és lustasággal, pedig még csak egy hét telt el. Gondoltam, nem múlhat el a nap a „heppiségtutiság” leves nélkül.
Egyszer – amikor még angolul lehetett csak Nigellát nézni, gőzöm nincs, melyik adón – szóval akkor, évekkel ezelőtt tanultam ezt a pofonegyszerű levest. Nagyon sokszor készítem, amikor gyors eredményre vágyom, főleg egy szikrázó napsütéses hidegben tett kiadós séta után tud nagyon jólesni például. Nigella Happiness soupnak hívta a szép sárga színe miatt, de ő sárga héjú cukkinit használt hozzá. Nekem nagyon megfelel a zöld héjú, nem találok semmi különbséget ízben, viszont én mindig enyhén csípősre csinálom, ha már lélekmelegítés minden szinten.

„HEPPISÉGTUTISÁG” LEVES (1 személyre)

  • 1 db cukkini
  • 1 ek olaj
  • 1 tk kurkuma
  • ½ tk madras curry
  • 1 csipet őrölt chili
  • ½ citrom reszelt héja
  • 1 ek citromlé
  • 2 csésze zöldségalaplé
  • ½ csésze rizs
  • só, bors
Az olajat egy kisebb lábosban felforrósítottam, rádobtam a kisebb kockákra vágott cukkinit. Kissé megprítottam, rászórtam a kurkumát és a curryt a chilivel együtt. Ráreszeltem a citrom héját is, ezzel jól átforgattam. Azonnal ráöntöttem a zöldségalaplevet, beleszórtam a rizst, beleöntöttem a citromlevet is, sóztam, borsoztam, és főztem közepes lángon 12 percet.
Posted in Uncategorised

2 thoughts on “Heppiségtutiság vs. intenzív butaság

  1. napmátka

    Nagyon tetszik a leves, én nem néztem Nigellát, így nekem még újdonság is. Tényleg klassz lehet ilyen cudar időben (is.)A tanfolyamhoz sok kitartást kívánok (- ha 4 hónapig tart, s már az első hét után gasztro-kezelésre szorulsz:)

  2. Sajtkukac

    Hú, ez jól hangzik.Az emberi hülyeségtől én is falnak megyek – öröm tudni, hogy más is érez így (néha azt gondolom csak én vagyok ilyen antiszociális)N

Leave a Reply

