Házi kolbász és sütőtök – nem egyszerre

Ma nem kellett elmennem itthonról, így jobban volt időm. Meg kedvem is, nagyon szeretem az ilyen szikrázó napsütéses csípős hideget, a hó is sokat lendített a látványon. Bár tanulnom kellett nagyrészt.
Kissé rendet raktam itt-ott, mostantól a kerttel kapcsolatos dolgok – képek, növények, tervek a saját kertre nézve – és a kultrovatok (filmek, filmajánlók, zene stb.) átköltöznek ide. Nem mostanában csináltam a másik blogot, viszont elég nehezen állt össze, mit is szeretnék vele úgy igazán, ezért vált csak most hivatalossá a léte.
Ezen a blogon is tervezek ráncfelvarrást, már túl sokan használják ezt a template-et. Meg valami világosra vágyom inkább. De még meg kell találnom a megfelelőt, de legalábbis kivárnom, mert tudom, hogy készül valami nagyon új a kedvenc tervezőmnél. Bár a múltkor találtam másvalakit is, aki szintén gyönyörűeket tervez, de az ő „boltja” most zárva van a bokros teendőire való tekintettel.
A másik blognak sem végleges a dizájnja, bár a színei tetszenek, de a template természetesen nem tökéletes, szerintem eléggé össze lett csapva. Pl. a poszt szövegeiben levő linkek színét nem tudom úgy megváltoztatni, hogy jól láthatók legyenek. Illetve ha igen, akkor az egész blogon változnak a linkszínek, azt meg nem szeretném, ugyanis az oldalelemekben meg jó lenne úgy, ahogy most van. Igazából át kéne írni a template kódját, de még mindig nem értek hozzá annyira, hogy nekikezdjek.
Azért jutott időm megörökíteni az erkélyen szikkadó kolbászokat és a havas kertet is.

Két héttel ezelőtti pénteken volt a töltés, de csak most lett olyan idő, hogy érdemes legyen kirakni szikkadni. A családban nyilván mindenki más fázisában szereti a kolbászt, anyu meg apu elég puhán, S. már kissé szikkadtabban, én meg már olyan állapotban, hogy verekedni lehet vele, nagyon vékonyra szeletelve ropinak enni kenyér nélkül.
Elég sokat eladtunk most belőle, így januárban megint lesz kolbászkészítés. A receptet már közöltem tavaly.

Az ebéd is követte a mai hangulatot, a színében mindenképp. De az illatában is. Remek érzés, amikor kint süt a nap, jó hideg van, itt bent meg száll a sütőtök, a fahéj és a szerecsendió illata.
SAJTTAL-SONKÁVAL RAKOTT SÜTŐTÖK ÉS KRUMPLI

  • 1 db sonkatök – 2 kg-os volt
  • 5-6 nagyobb krumpli
  • 200 g pulykamell sonka
  • 2 fej lila hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • bors
  • szerecsendió
  • őrölt fahéj
  • 8-10 zsályalevél
  • 50 g vaj
  • 200 g ementáli sajt
  • 450 ml tej
A tököt megmostam, meghámoztam, kiszedtem a magokat és kb. 4 mm-es szeletekre vágtam. A krumplit is ilyen szeletekre vágtam hámozás után. A lila hagymát és a fokhagymát megtisztítottam, mindegyiket vékonyan felszeleteltem. A sonkát csíkokra vágtam.
Egy tűzálló tálat kikentem vastagon a vajjal majd következett egy réteg sütőtök, megsóztam és borsoztam, szórtam rá fahéjat és reszeltem rá szerecsendiót. Ezután a krumpliszeletek következtek, azokat is kissé megsóztam. Rászórtam a karikákra szedett hagyma és a felszeletelt fokhagyma felét, majd a sonkacsíkok jöttek és a reszelt sajt fele. Még egy ilyen réteg lett, erre raktam a zsálya felét, az egész tetejét sütőtök szeletekkel zártam le, fűszereztem, a maradék vajat rámorzsoltam, rászórtam a megmaradt zsályaleveleket, és aláöntöttem a tejet.
180 °C-os sütőben 1 órát sütöttem fólia alatt és még 1 órát fólia nélkül.
Sajnos egyáltalán nem néz olyan jól ki a fényképeken, mint amilyen finom volt.

Posted in Uncategorised

3 thoughts on “Házi kolbász és sütőtök – nem egyszerre

  1. napmátka

    Az ételed is lenyűgöz, de én most a kolbászokon feledtem a szemem, az az igazság, hogy én minden stádiumban szeretem, egészen puhán, meg ropinak is, meg közte is. Nagyon ízlett az, amit Tőled kaptam, de az valahogy elkerülte a figyelmemet (bocsánat!), hogy a blogodon elérhető a recept. Köszönöm!

  2. Makka

    Ó, szerintem akkor, amikor felraktam a receptet, még nem ismerted a blogot, talán ezért sem láttad. Bár nekem összefolynak az idők.A következő töltésnél esetleg szólok, ha szeretnétek pár kilónyit.

Leave a Reply

