És ami egy hómunkás családjának jár

Azaz finom vacsora. Merthogy ők is dolgoznak, munkálkodnak, ha nem is havat lapátolnak.
Rántott csirkemellet készítettem, csíkokra vágva a húst, simán bepanírozva, csak a prézlibe kevertem kevés szezámmagot. Hozzá salátát, párolt zöldséget.
Ja, és egy tortácskát. Azért a családtagok se maradjanak ki a csokoládé élvezetéből, ha már forró csokit nem isznak. Igen, elképesztő, de vannak ilyen emberek!

NARANCSOS CSOKOLÁDÉTORTA

125 g vaj
100 g csokoládé, min. 70%-os
2 db tojás
150 g cukor
½ tk vaníliapaszta
300 g narancslekvár
150 g liszt
1 tk sütőpor
1 csipet Fleur de Sel
porcukor és narancshéj a tetejére

    Egy kisebb edényben alacsony hőmérsékleten összeolvasztottam a vajat a csokoládéval. Közben a tojásokat habosra kevertem a cukorral és a vaníliával. Beleraktam a narancslekvárt, a csokoládés keveréket és a sütőporral meg a sóval elkevert lisztet. Az egészet simára dologztam, és egy 17 cm ∅ kapcsos kerek tortaformába öntöttem.
    180 °C-ra előmelegített sütőben sütöttem 60-65 percig (tűpróba). A sütőből kivéve hagytam kicsit hűlni, majd a tortaformából kivéve, tálra rakva teljesen kihűtöttem. A tetejét porcukorral és narancshéjjal szórtam meg.
    A sütemény receptjét Nigella istennős könyvében találtam.

    2 thoughts on “És ami egy hómunkás családjának jár

    1. Makka

      Igen, nagyon jó ez a kicsike forma, mert így egyfelől ki lehet próbálni recepteket és nem egy tonna lesz – csokis felezett mennyiségekkel készült, másfelől valahogy ezeknek a kis tortáknak nincs olyan ünnepélyes hangulata, így bármikor előrukkolhatok velük.:)

    Leave a Reply

    