A pingpongozás eredménye egy újabb pogácsa

A tegnapi erős elhatározást, miszerint piacra megyek jó korán, keresztülhúzta a lassan 25-30 cm-es hó. Bár én felajánlottam, hogy ellapátolom a garázs előtti részről a havat, és mehetünk, de aztán jó 2 órás séta lett a vége, mert elmentünk az utca végén levő kis közértbe, bedobtuk a csomagot, majd továbbmentünk sétálni.
Minden gyönyörű, de azért már jóból is megárt a sok, már ami a lapátolást illeti.

Délelőtt 10 körül.

Azt hiszem, szellemet szabadítottam ki a palackból a múltkori pogácsával. Igaz, ma reggel elég rutintalanul tettem fel a kérdést, hogy akarnak-e a népek olyasmit újból. Nyilván „igen” volt a válasz. Már látom magam, ahogy minden hétvégén pogácsát gyártok, és ha véletlenül nem, akkor kitör a forradalom.
Nagy sikere volt múlt héten is, érdekes módon először mindenkinek meggyőződése volt, hogy tepertőset eszik. Pedig messziről sem látott töpörtyűt.
Sajnos vége van a maradékos VKF-nek, pedig a pogácsák nagyon jó maradékhasznosító készítmények, ahogy a mai is. Volt itthon ilyen sajt meg olyan sajt, kevés füstölt comb…
Napmátkával a párja szerint pingpongozunk receptügyileg. Valóban rengeteg inspirációt merítek a blogjából. És egy srófra is jár az agyunk, mert mielőtt olvastam volna a legújabb remekét pogácsa fronton, én is elhatároztam, hogy húsfélét is rakok a maiba.
Egyébként pont azon gondolkodtam, hogyha ilyen fordulatokat vesz az időjárás, akkor jobb lesz berendezkedni arra, hogy szélesíteni kell az alapvető élelmiszerek listáját, ha belepi a házat a hó, legyen mit enni. Merthogy a hó továbbra is rettentő sűrűn esik. Most hallottam, hogy Ferihegyet lezárták, nincs repkedés, a III. kerületben rendkívüli állapot van.
Itt meg eszméletlen finom illat, ahogy sülnek a pogácsák.

„OLASZ” POGÁCSA

550 g finomliszt
300 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
100 g őrölt mandula
2 tasak Dr. Oetker szárított élesztő
300 g vaj
350 ml tejföl
120 g gorgonzola piccante
80 g reszelt parmezán
150 g reszelt gouda
100 g darált füstölt sertéscomb
3 db kisebb tojás
1 tk szárított oregánó
1 tk szárított bazsalikom
1 tk füstölt csípős paprika
¼ szerecsendió reszelve
2 tk só

A kenéshez:
1 db tojás
1 ek tejföl

      Egy jó nagy gyúródeszkára szórtam a liszteket, a mandulát, az élesztőt, a sót, a fűszereket, a darált húst, a reszelt sajtokat, a kis kockákra vágott gorgonzolát és hideg vajat, majd mélyedést csináltam a közepébe, oda ütöttem a tojásokat és öntöttem a tejfölt. Addig gyúrtam-gyötörtem, míg jól formálható, egynemű, sima tészta lett a végeredmény. Enyhén megliszteztem a deszkát, és a tésztát nagyjából 1 cm vastagra nyújtottam, hajtogattam, hagytam 30 percet pihenni. A hajtogatást és a pihentetést kétszer megismételtem, majd az utolsó nyújtáskor már kb. 2 cm vastagra nyújtottam, sűrűn bevagdostam a tészta tetejét, hogy majd jó ropogósra süljenek a pogácsák. Kicsit nagyobb pogácsákat szaggattam, mint a múltkori alkalommal, mert oldalsó irányba nem nőnek akkorát, mint amire számítottam. Megkentem a tetejüket a tejföllel elkevert tojással, és 200 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15-18 perc alatt szép pirosra sütöttem.

      4 thoughts on “A pingpongozás eredménye egy újabb pogácsa

      1. napmátka

        Szia!Nálunk épp pogácsaszünet van, vagyis az az állapot, amikor már elfogyott az előző és még nem sütöttem újat. Ezért (is!) irigykedve szemléljük az olasz pogácsáidat, s próbáljuk ideképzelni telepatikus úton az asztalunkra. Párom már feltette a kérdést, hogy ugye mikor lesz megint, gyakorlatilag az ember (némber) folyamatosan gyárthatná, alvás nélkül.Tényleg remek hulladékelnyelők, bocsánat!, akarom mondani maradékhasznosítók a pogácsák, s ezért az embernek nem is kell túlzottan törnie a fejét, hogy mi kerüljön bele (az alapokon túl), csak bedugja a fejét a hűtőbe.A gizgaz blogos madarak tényleg gyönyörűek, épp most jártam arra. És ez a hó is gyönyörű, meg a csend, ami vele jár (ilyenkor nem hallatszik fel a Tétényi út állandó zaja), de azért sajnálom azokat, akiknek minden nap közlekedniük kell ilyenkor, s persze már a lapátolás sem az az élmény, mint az első hóeséskor:)

      Leave a Reply

      