Egyszer csak lesz tavasz is

Tudom, hogy nem olyan régen még én kardoskodtam, jól van az, ha tél van, és ha tél van, legyen rendesen. De azért már én is vágynék egy kicsit jobb időre, főleg, hogy sikerült bekéredzkednem a szomszédunk kertjébe ültetni mindenfélét. Ugyan még csak a magok elültetésének van itt az ideje, de akkor is ez az egész téma már a jobb időket idézi. Ma már úgy nézett ki, tényleg lesz tavasz, más illata van a levegőnek is, a madarak is hangosabbak, mint eddig voltak. Ez persze egyelőre kissé reménytelennek tűnik, de szerintem kisvártatva jó idő lesz.
Tegnap olvastam egy cikket a gabonák és a lisztek meg a kenyerek fogyasztásának veszélyeiről, naná hogy bulgurt készítettem ma ebédre. Az oldal egyébként még csak véletlenül sem következetes, mert más cikkeiben meg nagy boldogan hirdeti a ceráliákat mint egészséges reggeli étkeket. Azért nem ártana tartani magukat valamihez, mert így komolytalanok.
A tavaszt ígérő hangulat adta az ötletet a mai ebédhez.

BULGUR SPÁRGÁVAL, TONHALLAL ÉS MANGÓVAL

1 csésze bulgur
2 csésze víz

1-2 tk szőlőmagolaj
1 fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
1 db piros chili
2 ek szőlőmagolaj
250 g zöldspárga
150 g tonhal – egészben a saját levében konzervből
1 db mangó
só, bors
1 kis csokor petrezselyem

      A vizet egy lábosban a sóval felforraltam, beleszórtam a bulgurt, rácsorgattam az olajat, lefedtem, és a tűzről lehúzva hagytam állni, míg a többi kész lett.
      Egy serpenyőben felforrósítottam a többi olajat, rászórtam a finomra vágott lilahagymát, fokhagymát és chilit. Hagytam kissé pirulni. Közben kb. 2 cm-es darabokra aprítottam a spárgát, a hagymához adtam, sóztam, borsoztam, és 6-7 perc alatt félpuhára pirítottam. Hozzáadtam a lecsöpögtetett tonhalat, a keverőkanállal szétnyomkodtam, összeforrósítottam, majd lehúztam a tűzről.
      A mangót meghámoztam, a húsát kisebb kockákra vágtam, a tonhalas-spárgás keverékhez adtam a durvára vágott petrezselyemmel együtt.
      A bulgur közben felszívta az összes vizet, megpuhult, lehetett tálalni. Most nem kevertem mindent össze, ahogy általában szoktam, hanem adagonként tányérra raktam a bulgurt, a tetejére pedig a zöldséges-gyümölcsös keveréket halmoztam.
      5 thoughts on “Egyszer csak lesz tavasz is

      1. Makka

        Labdarózsa, mi az hogy közeledik! A macskák dúlták az előbb a kertet egymást kergetvén. Illetve csak a kandúr kergette a nőstényt.:)Lorien, mirelit volt, kilós kiszerelés, teljesen korrekt, minden spárgasíp egyben, egy sem volt eltörve. Nem is esett össze egyáltalán. Már nem emlékszem, hogy a Sparban vagy a Metróban vettük, mindkét helyen van ez a fajta mirelitáru.

      2. napmátka

        Ennek már a színe is teljesen tavaszi és nagyon tetszik az összeállítás! Én mindig csak készülök a bulgurra, ideje lenne már kipróbálnunk. (Nem is tudtam, hogy spárgát fagyasztva is lehet kapni.)

      3. Makka

        Szerintem nem fogsz csalódni a bulgurban. Márcsak azért sem, mert nagyon gyorsan elkészíthető. Majdnem hamarabb megvan, mint egy tésztafőzés.De inkább töröknél vagy közel-keleti boltban vedd, esetleg piacon olyan magosnál, mert ahol eddig máshol láttam, elég drága volt.Én is csak mostanában fedeztem fel a mirelit spárgát. Befőttes üvegben meg konzervben már többször is láttam, de az az üveges egyáltalán nem volt bizalomgerjesztő. És annak alapján következtettem, hogy a konzerves is fura lehet.

      Leave a Reply

      