Recept filmnézéshez

Ma megint filmnéző napot tartottam. Az Agora című filmet ugyan nem ma sikerült megtekinteni, hanem tegnapelőtt, de mindenképpen érdemes említést tenni róla. Nem túl gyakori, hogy egy ókori témájú filmben nő – Hypatia – legyen a főszereplő, azért vannak benne férfiizmok is, ez kétségtelen. Alejandro Amenábar megtette azt a szívességet, hogy egy többek között Alexandriában is tanító filozófus- és csillagásznő sorsát dolgozza fel.
Hypatia meglehetősen tragikus sorsot élt meg, sajnos áldozatául esett a kor vallási ellentéteinek.

Charles Williams Mitchell: Hypatia, 1885

A másik film, az An education (magyarul Egy lányról – megint sikerült semmitmondó címet találni) című volt. A film Lynn Barber angol újságírónő önéletrajzi írásából készült.
Gyakorlatilag mindent szerettem ebben a filmben, a színészeket, a ruhákat, a lakásbelsőket, a főszereplőt, Carey Mulligant, Alfred Molinát, aki a papát játszotta – szuper volt, mint mindig. És a zenét is, amit Paul Englishby-nek köszönhetünk.

Juliette Greco : Sous le ciel de Paris, 1962
Juliette Greco mellett hallható a filmben többek között Madeleine Peyroux is, akinek nagyon jó hangja van a sanzonokhoz.
Aztán ma megnéztem a Material girl és a Being human című sorozatok utolsó 3-3 részét is. Az utóbbiból már a második szériának van vége.
Ilyen elfoglaltság mellett ugye gyors ebédet voltam kénytelen összeütni, hogy mihamarabb vissza lehessen térni a filmekhez, és olyat, amelyet egyszerű feltett lábbal is megenni, így újra a bulgur volt a főszereplő.

PIRÍTOTT ZÖLDSÉGES BULGURSALÁTA

1 csésze bulgur
2 csésze víz
2-3 ek szőlőmagolaj
1 fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
1 db piros chili
1 marék fenyőmag
250 g zöldspárga (mirelit)
250 g zöldborsó (mirelit)
12 db aszalt paradicsom
3-4 ek olívabogyó
1 tk csípős őrölt füstölt paprika
2 csipet fahéj
só, bors
1 csokor petrezselyem
1-2 tk limelé

    A vizet egy kisebb lábosban felforraltam, tettem bele sót, beleszórtam a bulgurt, öntöttem rá kb. 1 ek olajat, fedőt tettem rá és félraktam.
    Egy serpenyőbe szórtam a fenyőmagot és szárazon világosra pirítottam. Hozzáöntöttem a maradék olajat, ráraktam a finomra vágott hagymát, fokhagymát és chilit, átpirítottam.
    A spárgát kb. 2 cm-es darabokra vágtam, az aszalt paradicsomot felcsíkoztam és a borsóval együtt a hagymás olajhoz adtam, ráraktam a fűszereket, sóztam és borsoztam. Addig pirítottam a zöldségeket, míg a spárga félpuha lett. Levettem a tűzről, beleszórtam az olívabogyókat és a durvára vágott petrezselymet, alaposan átkevertem.
    Egy tálba raktam az időközben teljesen megpuhult bulgurt, hozzáadtam a zöldséges keveréket, összekevertem. Rálocsoltam a limelevet, langyosra hűlve ettem.

    One thought on “Recept filmnézéshez

    1. Sajtkukac

      Hú, az An Education-t már én is várom nagyon (főleg, hogy Hornby keze is benne van – innen a cím is gondolom az Egy fiúról-ra akart hajazni).. De lehet, hogy nem várom meg, amíg a mozik játsszák. N

    Leave a Reply

    