Itt meg hirtelen nyár lett

Mégis mit tehet az ember, ha kap egy nagy vödör éppenhogy kiolvadt fagyasztott málnát a szomszédjától (eredeti forrás a cukrászda)?
Szomszéd becsönget, hogy beszélt apámmal, mert azt gondolta, mi tuti örülnénk egy nagyobb mennyiségű málnának, viszont apu közölte vele, hogy ő nincs itthon, én igen, és különben is én vagyok a konyhatündér.
Valóban, mit lehet tenni? Először is örülni, aztán kutakodni a kedvelt gasztroblogokon valami jó ötlet után, amely kifejezetten 5 kg málna felhasználására utal, de ilyen dimenzióban csak lekvárok és dzsemek fellelhetők. Tehát befőzni váratlanul. A család és a szomszédság örömére. Vajon Egerszalókon milyenek lehetnek a szomszédok?

TAVASZI RÓZSABORSOS MÁLNALEKVÁR

5 kg málna – szigorúan fagyasztott, ami már kiolvadt
1,5 kg cukor
1 ek vaníliapaszta
1 ek rózsabors
200 ml akácszirup
100 ml Crème de Cassis



A gyümölcsöt egy nagyobb fazékba öntöttem, hozzáadtam a cukrot, a mozsárban porrá tört borsot és a vaníliát meg a szirupot is. Kb. a ¾-ére forraltam be addig, míg már bőrösödött. A végén hozzáadtam a likőrt – málnapálinka híján – majd kiforrázott üvegekbe töltöttem.

Mára az egyik kedvencemből – Purcell Dido és Aeneas című operájából egy részlet. Egyik este éppen azt az előadást néztem meg a Mezzón, amelyből a részlet van. Stéphanie D’Oustrac volt látható Dido szerepében, a Les Arts Florissants zenekart William Christie vezette.
Stéphanie D’Oustrac-ot szeretem, a hangját is, de ebben az előadásban néha olyan egzaltált tekintettel nézett a világba, hogy sokszor inkább Ophélia jutott eszembe, attól tartottam, mindjárt befekszik itt nekem a vízbe. Ezzel együtt azért elég sokat adnék, ha egyszer élőben láthatnám a zenekart és a Christie-vel dolgozó énekeseket.

Dido panasza

Az én fülemben inkább a Janet Baker-féle előadás van lévén, hogy az volt az első barokk operalemez, amit valaha vettem. Nem mondom, nem a legújabb cucc a barokk piacon.

One thought on “Itt meg hirtelen nyár lett

Leave a Reply

