Mimóza

Attól, hogy én nem eszem szénhidrátot, legalábbis megpróbálom elkerülni a nagyját, persze nem lehet a családot sütemények nélkül hagyni.
Volt itthon pár darab mandarin, először majdnem mandulás tortát készítettem, de azt most nem találtam eléggé az évszakhoz illőnek, bár egyéb esetekben engem az ilyesmi nem zavar. Aztán volt a hűtőben egy kis pezsgőmaradék is, pár napja bontottuk fel az üveget.
Eszembe jutott, hogy régebben, amikor elég sokat jártunk Bécsbe, mindig Mimózát ittunk – száraz pezsgő plusz narancslé 2:1 arányban. Igazából nem tudom, hogy tényleg létezik-e ez az elnevezés erre koktélra, valamiért mi ennek hívjuk.
Szóval ez a koktél adta az ötletet a tegnapi sütihez.
Ráadásul – miután már megint megszólalt hajnalban ez a rohadt riasztó  és felkeltett, majd nem tudtam visszaaludni – a blog a Facebookra is felkerült. Lehet rajongani. Nem tudom, ez a fészbuk még több éves használat után is kusza nekem kissé.

MIMÓZA SZELET

A piskótához:
5 db kis tojás
5 ek cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
5 ek víz
5 ek liszt
1 tasak sütőpor

A krémhez:
500 g túró
200 ml tejföl
5-6 ek cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
200 ml tejszín

A zseléhez:
2 tasak Haas világos tortazselé
300 ml mandarinlé
200 ml száraz pezsgő
4 ek cukor
1 ek narancsvirágvíz

        A piskótához a tojásokat szétválasztottam. A fehérjéket nagyon kemény habbá vertem. A sárgáját fehérre habosítottam a cukorral, a vaníliás cukorral, ezután beleöntöttem a vizet, azzal is felvertem. A lisztet átszitáltam a sütőporral, majd a sárgájás krémhez kevertem továbbra is az elektromos habverőt használva alacsonyabb fokozaton. A fehérje ⅓-át spatulával a lisztes krémbe kevertem, majd a többit már csak óvatosan beleforgattam.
        Négyszögletes kapcsos tortaforma aljába sütőpapírt tettem, belesimítottam a tésztát és 180 °C-ra előmelegített sütőben készre sütöttem, kb. 25 perc volt. A sütőből kivéve hagytam teljesen kihűlni.
        A krémhez a túrót és a tejfölt elkevertem a cukrokkal. A tejszínt félig felvertem.
        A zseléhez a zseléport elkevertem a cukorral, hozzáadtam a mandarinlevet, a pezsgőt, majd felforraltam, 15 másodpercig forraltam – a zacskón levő utasításnak megfelelően. Hozzáadtam a narancsvirágvizet, és állandóan kevergetve kihűtöttem nagyjából. A még folyékony zseléből 150 ml-nyit a túrókrémhez adtam, gyorsan elkevertem, a félig felvert tejszínt is hozzáadtam, simára kevertem. Közben állandóan figyelni kellett a zselére, nehogy megszilárduljon itt-ott.
        A túrókrémet a piskótára kentem, a tetejére öntöttem a zselét, és az egészet 2 órára a hűtőbe raktam.

        4 thoughts on “Mimóza

        Leave a Reply

        