Újabb pogácsa

Ezt a pogácsát már régebben sütöttem, de akkoriban rengeteg hasonló recept került fel a blogra, gondoltam, nem teszem próbára senki türelmét egy újabb pogácsával.

KÉKSAJTOS-OLÍVÁS POGÁCSA

300 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
500 g finomliszt
80 g darált mandula
14 g szárított élesztő
2 tk só
frissen őrölt bors
1 tk füstölt csípős őrölt paprika
1 tk szárított oregánó
200 g vaj
2 db tojás
450 g tejföl
150 g dán kéksajt
150 g trappista sajt
100 g olívabogyó

A kenéshez:
1 db kis tojás
1 ek tejföl

      A liszteket egy tálban összekevertem a mandulával, az élesztővel, a fűszerekkel, majd a tiszta konyhapultra borítottam. A kupac közepébe mélyedést csináltam, beleraktam a lereszelt sajtokat, a finomra aprított olívabogyót, a kis kockára vágott hideg vajat, a tojásokat és a tejfölt. Sima, egynemű tésztává gyúrtam.
      Egy lisztezett gyúródeszkán kb. kisujj vastagságra nyújtottam, hajtogattam, és hagytam ½ órát kelni. A hajtogatást, kelést és a nyújtást még kétszer megismételtem.
      Az utolsó alkalommal már 1½ cm vastagon hagytam a tésztát, sűrűn bevagdostam a tetejét és pogácsákat szaggattam belőle.
      A 200 °C-ra előmelegített sütőben nagyjából 15-20 perc alatt pirosra sütöttem a tojás és a tejföl keverékével megkent pogácsákat.

      Leave a Reply

      