Újabb sárga étel

Már pár nappal ezelőtt elhatároztam, hogy a kölcsönkertben szedek majd ibolyát, van egy rakat. Ugyanis  elképzeltem egy ibolyazselét meg ibolyás cukrot is. Illetve csak volt ibolya, mert ma egy darabot sem találtam.
Aztán rácsodálkoztam a metélőfokhagyma-csomókra, lett is ötletem az ebédhez, mert addig gőzöm nem volt, mit kéne enni.
Az utóbbi időben az ételeinkben a sárga szín dominált, de ez csak a véletlen műve. Egyébként nem egyszerű az élet, ha az ember nem eszik kenyeret, tésztát, gabonaféléket, liszteset, cukrot stb. Főleg, ha ezzel egyedül van éppen a családban. Ma kivételesen meleg ételre vágytam, de a hűtőben csak salátákhoz való cuccok vannak.

Kerestem egy ásót, és miközben kifordítottam egy csomót a földből, erősen sajnálkoztam, hogy a mángold még csak mag formájában létezik elültetve. Mert a mángoldszár vajon ropogósra párolva, a levelét rádobva, éppenhogy megfonnyasztva, tojással, metélő fokhagymával, snidlinggel, jaj!
De találtam a hűtő alsó fiókjában angol zellert.

TOJÁS ANGOL ZELLERREL, METÉLŐ FOKHAGYMÁVAL ÉS SNIDLINGGEL (2 személyre)

10 szál angol zeller
20 g vaj
2 ek szőlőmagolaj
6 db tojás
50 g edami sajt reszelve
1 csomó metélő fokhagyma
1 csomó snidling
só, bors

    A vajat az olajjal felforrósítottam egy serpenyőben, rádobtam a csíkokra darabolt zellerszárat, enyhén sóztam és borsoztam, néha kevergetve pirítottam, míg kapott egy kis színt. Jó ez az angol zeller, jól tűri a főzést és pirítást, nem puhul meg egyhamar, hogy dzsama legyen belőle, jó ropogós marad.
    A tojásokat kissé felvertem, beleszórtam a finomra vágott metélő fokhagymát és snidlinget, beleraktam a reszelt sajtot, kevés sót és borsot, majd elkevertem. A fűszeres tojást a megpirult zellerre öntöttem, megrázogattam a serpenyőt, hogy mindenhova jusson a belőle, majd alacsony hőmérsékleten addig sütöttem, míg a tojás teteje is teljesen meg nem szilrádult.
    Tányérra borítottam, hogy félbehajtva landoljon, finomra vágtam a metélő fokhagyma zöld szárából egy keveset a zellerzölddel együtt, ezekkel szórtam meg.

    One thought on “Újabb sárga étel

    1. napmátka

      Én nem vagyok tojásos, de friss zöldekkel, hagymákkal nekem is jólesik. Párom meg kifejezetten szereti az ilyen ételeket. Ráadásul ez a sárga szín még akkor is a napsütést idézi, ha egyébként kint most zuhog és hideg az idő.

    Leave a Reply

    