Kékek, lilák

Nemrég keseregtem, hogy lemaradtam az ibolyázásról, viszont tegnapelőtt, ha kicsiben is, de megvalósult az ibolya projekt. Átmentem a szomszédhoz, hogy meglocsoljak pár növényt és a kert tele volt ibolyával. Szedtem egy kis kosárral, mert végül csak szirupot szerettem volna készíteni anyu születésnapi tortájához.

IBOLYASZIRUP

1½ csésze ibolya
150 ml víz
3 ek cukor
1 tk citromsav

    A virágokat szerencsére nem kellett leöblíteni sem, mert a szomszédomnak biokertje van, csak a harmatot kellett kicsit lerázogatni róluk, porosak sem voltak.
    Tehát a virágokat leszedtem a szárról, közben a vizet a cukorral és a citromsavval felforraltam. Addig forraltam, míg kissé besűrűsödött. Ezután beleraktam az ibolyát, forraltam 2-3 percig, majd lefedve hagytam állni jó ½ órát. Ezután kinyomkodtam a virágok festékanyagát egy szűrőben, ismét felforraltam a gyönyörű lilás színű folyadékot és kis üvegbe töltöttem.
    Anyunak meg egy könnyű joghurtos tortát készítettem. Sajnos fotót nem tudtam csinálni róla, ugyanis már csak este vágtuk fel, olyankor pedig a konyhában egyszerűen nem lehet olyan világítást produkálni, hogy jó képek készülhessenek. Pedig ritkán sikerül ilyen dekoratív és látványos tortát rittyenteni.
    JOHGURTOS-ÁFONYÁS TORTA IBOLYASZIRUPPAL
    A piskótához:
    6 db tojás
    150 g cukor
    1 tasak Bourbon vaníliás cukor
    1 csipet só
    3 ek rum
    6 ek forró víz
    150 g liszt
    30 g keményítő
    2 tk sütőpor
    A krémhez:
    450 g jughurt
    4-5 ek porcukor
    1 tasak Bourbon vaníliás cukor
    2 tasak Dr. Oetker Gelatine Fix
    400 g tejszín
    250 g kékáfonya
        A piskótához a tojásokat a cukorral, a vaníliás cukorral, a csipet sóval, a rummal és a forró vízzel sűrű világossárga krémmé vertem habverővel. A lisztet összekevertem a keményítővel és a sütőporral, majd a krémbe szitáltam, a habverővel kevertem el csomómentesre.
        A sütőt 175 °C-ra melegítettem elő, és egy kerek, 26 cm ∅ kapcsos tortaformába öntve a masszát 30 perc alatt készre sütöttem. A formában hagytam teljesen kihűlni.
        A krémhez a joghurtot elkevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a zselatint – nem kell vízbe kevergetni, forralgatni, mehet rögtön a krémbe hidegen – és habverővel simára kevertem.
        A tejszínt nem túl kemény habbá vertem, a krémhez adtam.
        A tortaalapot egy tálra raktam, két lappá vágtam. Az alsó köré tortakarikát tettem, rákentem a krém felénél kicsivel többet, arra szórtam az áfonyát. Rátettem a másik tortalapot, óvatosan lenyomkodtam. Majd következett a krém többi része.
        A tetején kis mélyedéseket csináltam kanál hátával, a hűtőbe raktam 2 órára. Tálalás előtt leszedtem róla a tortakarikát, a  mélyedésekbe csorgattam keveset az ibolyaszirupból és ibolyákkal díszítettem.

        3 thoughts on “Kékek, lilák

        Leave a Reply

        