Zöldek

Úgy tűnhet, hogy valami színmániákus vagyok, pedig csak a posztok címét nem tudom sosem kitalálni, általában valami görcs lesz belőle, de mindegy, számozni nem akarok, azzal a módszerrel nem találnék meg soha semmit. Nem mintha így olyan flottul menne a keresgélés a saját blogomon, na de hát mitől ez lenne, amit flottul megoldok. Néhány szó igen hülyén néz ki így leírva, például ez a flottul is. Ezért aztán le is írtam immár harmadszorra.
Ugye itt vannak ezek az ilyen-olyan szezonok tavasszal is, medvehagyma meg spárga, nyilván az is a zöld. A fehér spárgát is szeretem, de szerintem a zöld jóval viccesebben néz ki, és nem kell vele annyit szarakodni sem. A lila spárgát is szívesen megkóstolnám, úgyis lila zöldség mániám van.
A héten azért már kis problémát jelentett a szénhidrátmentes főzikélés, gyakorlatilag minden alapanyagot nézegetve egy jó rizottót vizionáltam. Vagy bulguros, esetleg kuszkuszos megoldást.
A múlt hétvégén elmentünk a Kertészetin megtartott évi rendes növényvásárra, szerintem elég lehangoló volt a rengeteg kolbászos meg kajás stand a nagyjából számban ugyanannyi növényes kiállító között.
Viszont egy kis zugban egy lány medvehagymát árult 200.- Ft-tal olcsóbban, mint a piacokon szokás, jól be is vásároltam.
A jó múltkor, amikor vettem, a felhasználatlan medvehagymát simán durvára vágva beraktam egy dobozban a mélyhűtőbe. Aztán egy zacskóba raktam a dobozt. Nagyjából két hét alatt elmúlt a medvehagymaszag.
Tehát újabb fagyasztást nem akartam, így durvára vágva összeturmixoltam olajjal, sóval és fehérborssal. Eme zúzmány segítségével pedig készítettem zöld túrót. Amibe sárgarépát és zellerszárat mártogattunk.

ZÖLD TÚRÓ

450 g túró
250 g tejföl

½ tk fehérbors
4 ek medvehagyma zúzmány

    Értelemszerűen mindent összekevertem. Majd magyarázkodnom kellett, hogy nem, nem raktam semmi fura csomós dolgot a guacamoléba.
    Csütörtökre végre sikerült elvonatkoztatnom a gabonás vízióktól, és zöld spárgás ebédet készítettem.
    ZÖLD SPÁRGA TOJÁSSAL, GORGONZOLÁVAL ÉS MEDVEHAGYMÁVAL
    500 g zöld spárga
    20 g vaj
    4 db tojás
    50-80 g gorgonzola
    provence-i fűszeres só
    bors
    1 marék zsázsacsíra
    1 ek medvehagyma zúzmány
      A forró vajon megpároltam a darabokra vágott spárgát. A tojásokat villával kissé felvertem, sóztam, borsoztam és a spárgára öntöttem. Miközben hagytam, hogy a tojás alja megpiruljon, a tetejére morzsoltam a sajtot, majd a 260 °C-os légkeveréses sütőbe raktam 10 percre. Azt akartam, hogy teljesen megszilárduljon a tojás – nem állhatom, ha kocsonyásan kenődik –  és a sajt meg beleolvadjon teljesen.
      Tányérra csúsztattam, a tetejére szórtam a zsázsát és meglocsoltam az olajos medvehagymával.
      És egyébként ezt a mennyiséget simán megettem egyedül.

      One thought on “Zöldek

      1. JOLI ZÖLDKOSARA

        Vidám perceket szereztél nekem azon mondatoddal, amelyben azt ecseteled miért is szereted jobban a zöld spárgát fehér spárgánál. Nos, én is ezért szeretem jobban. A gorgonzolás recept különösen elcsavarta a fejem.

      Leave a Reply

      