Meleg saláta és pite

Nem fogok az időjárásról vekengeni, főleg most, hogy a javulás egyértelmű jelei mutatkoznak. Végre nem fúj állat módon a szél, nem zuhog az eső és csicseregnek a madarak.
Nem túl gyakran készítek meleg salátát, de tegnap még jólesett a meleg étel. Aztán azon is elgondolkodtam, hogy nem vagyok hajlandó magamat megadni az időjárásnak, az etalon az évszak, azaz a tavasz majdnem vége.
Így született egy sárgarépa saláta és egy túrós pite.

MELEG SÁRGARÉPA SALÁTA DIÓVAL ÉS VIRSLIVEL

1 marék dió
1 ek szójaolaj
3 gerezd fokhagyma
2 cm gyömbér
4 szál tömzsi sárgarépa
1 pár frankfurti virsli
só, bors
½ narancs leve és reszelt héja
½ marék petrezselyem

A diót durvára vágtam és szárazon pirítottam egy serpenyőben, míg felszállt az illata. Ráöntöttem az olajat, hozzáadtam a finomra vágott fokhagymát és gyömbért, belereszeltem a narancs héját, összepirítottam. Hozzáadtam a karikára vágott sárgarépát és virslit, addig pirítottam kevergetve, míg a virsli pirosra sült, a répa pedig éppenhogy elkezdett puhulni. Sóztam, borsoztam, rászórtam a finomra vágott petrezselyem nagy részét, ráfacsartam a narancs levét, összeforgattam.
Tálaláskor hámozóval lehúztam pár csíkot a parmezánból a saláta tetejére és megszórtam a maradék petrezselyemmel.
A pitét meg azért készítettem, mert keddre megrendelésre csináltam tortát egy blogszülinapra, és a család elég szomorkásan nézegette a kész sütit, hogy nem ehetnek belőle. Így kárpótlásul kaptak ők is egyet.
BODZÁS-TÚRÓS PITE
A pâte brisée-hez:
250 g finomliszt
175 g vaj
1 db tojás
1 ek cukor
A bodzás-túrós töltelékhez:
450 g túró
4 ek cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
3 db tojás
6 bodzavirág
Az alaphoz a nagyon hideg vajat felkockáztam, és az összes többi hozzávalóval a robotgépbe raktam, morzsásra forgattam. Hideg felületre (konyhapult) szórtam és összegyúrtam, majd az enyhén lisztezett konyhapulton kinyújtottam. Egy 22 cm ∅ kapcsos formába raktam a tésztát, eligazgattam, hogy nagyjából egyenletesen legyen az oldalán is.
A sütőt 200 °C-ra melegítettem elő.
A töltelékhez a túrót elkevertem a cukorral és a vaníliás cukorral, hozzáadtam a tojások sárgáját, belekevertem a bodzavirágot is – lecsipkedtem a száráról.
A tojásfehérjét kemény habbá vertem, az ⅓-át belekevertem a túrókrémbe, a többit pedig óvatosan beleforgattam. Az egészet a pitealapba töltöttem és az előmelegített sütőben 50 percig sütöttem.

Nagyon jól érezni a bodzát a süteményben, üde aromát ad. A túrós töltelék egyébként nagyjából felfújtként viselkedett, szépen megemelkedett, mire kész lett, teljesen kitöltötte a tésztát.

4 thoughts on “Meleg saláta és pite

  1. napmátka

    Nagyon tetszik a salátád, így el tudom képzelni, hogy megvagy szénhidrát nélkül. Mi a helyzet a tortával? Lemondtál róla? (Nagyon klassz lehet a bodzával! Nekem nem volt másra energiám, csak egy bodzasörbetet dobtam be a fagyasztóba, de az már tavaly fent volt a blogomon.)

Leave a Reply

