Bodzapezsgő és kérdés

Kérdésem van azokhoz a kedves olvasóimhoz, akik már maguk is elkészítették a bodzapezsgőt Hugh útmutatásai alapján.
Először is a megadott linken jóval kevesebb cukorral szerepel a recept, mint a River Cottage honlapján. Én a River Cottage-on szereplő recept alapján jártam el.

Még van elvétve bodzavirág a bokrokon, egyébként már lassan kékül a bogyója.
BODZAPEZSGŐ
50-55 db bodzavirág
2 kg cukor
4 liter forrásban levő víz
2 ek bodzás fehérborecet
2 db citrom
1-2 csipet szárított élesztő

Egy jó nagy fazékban a forrásban levő vízben elkevertem a cukrot, míg feloldódott. Belekevertem a citrom kifacsart levét, kiegészítettem a folyadékot 6 literre. Beledobtam a citromokat és hozzákevertem az ecetet és az élesztőt. Beledobtam a virágokat, megkevertem. Egy tiszta konyharuhával letakartam és beraktam a kamrába. Két nap múlva ellenőriztem, már barnult a teteje, innen tudtam, hogy jó úton haladunk.
Négy nap múlva leszűrtem és csatos üvegekbe töltöttem (a csatos üveg vásárlása miatt majdnem agyonvert egyébként a jégeső), beraktam a hűtőbe 10 napra.
És most jönne a kérdésem, volt-e valaki, akinek sikerült úgy felbontania egy ilyen üveget, hogy ne kelljen utána megfürdeni és átöltözni valamint konyhát takarítani és étkezőasztalt mosni. Ugyanis olyan szinten spriccel és fut ki az üvegből, hogy nincs az a villámkezű konyhatündér, aki pohárba tudná tölteni az egyébként igen finom nedűt balesetek nélkül.
Mostmár egyébként csak a kertben bontjuk ki. És szerintem nagyon jót tesz neki sokkal több érés a hűtőben. Legközelebb jóval kevesebb cukorral fogom kipróbálni, bár ahogy telik az idő, egyre kevésbé édes.

Azt hiszem, rájöttem, miért csak zárt palackokat örökít meg mindenki…

12 thoughts on “Bodzapezsgő és kérdés

  1. Anonymous

    Szia!Én is elkészítettem. Lett 6 üveggel, pont olyan Ikea-s mint a Tiéd.A tapasztalataim pontosan ugyanazok mint Neked. Ügyesen kell kinyitni, mint a pezsgőt, szépen kiengedni egy picit, majd ha a hab ülepedett, akkor megint engedni. Nekem egy felnyitás 3-4 percig tart a kertben:). Így nekem nem fut ki és tele van bubival.Nekem is túl édes lett és ugyanolyan opálos mint a Tiéd. Azt tervezem, hogy 2 üveggel elkezdek kísérletezni és átszűröm őket, majd újra lezárom és hagyom, hogy a maradék cukor újra ethanollá és szén-dioxiddá váljon. Így talán gyorsabb lesz a folyamat. Elvégre a bort is át szoktuk fejteni!

  2. Makka

    Akkor te sokkal ügyesebb vagy, mint én, mert minden üveg felbontása eddig ilyen mizériával járt.:)Pedig pezsgőt tudok bontani.:))Mindenesetre megnyugtattál, hogy nem én vagyok végletesen béna.Én is el akartam rakni két üveggel!:)) De én abból indultam ki, hogy a pezsgőket is palackban érlelik, csak hagynám állni.

  3. Lili

    Sziasztok! Én is láttam tavaly a műsort, most elkaptam az ismétlést is és jegyzeteltem! Íme a hozzávalók:
    10 kg cukor
    60 liter víz
    10 citrom
    10 kanál fehérborecet
    100 db bodza
    Nem tett bele élesztőt, mert azt mondta, hogy az van a virágban és reménykedjünk, hogy beindul tőle, bár szerintem attól a pár csipettől nem lesz semmi baja. Viszont a műsorban feleannyi cukrot használt, mint ami itt szerepel. Tegnap voltam virágot szedni, de az csak egy adag szörphöz lett elég, túl korán mentem, alig volt olyan virág, ami teljesen kinyílt.😦 Viszont jövőhét közepén újra szerencsét próbálok.🙂 Más: ti nem jártatok úgy, hogy szétdurrant az üveg? Mert neten találtam olyat, aki erre panaszkodott.

    • Makka

      Szia Lili!

      Fú, köszi, hogy leírtad a receptet, mert én tavaly csak félig láttam a műsort, azért is kutattam a neten a recept után.
      A River Cottage honlapján is az van, hogy az élesztő nem biztos, hogy kell bele. Én raktam bele azonnal.
      Most megcsináltam megint, de csak 1,2 kg cukorral és 40 tányér bodzavirággal.
      Egyébként a tavalyiból egy üveggel volt még a múlt héten, akkor ittuk meg. Ennyi érés után már egyáltalán nem volt édes, hanem olyan, mintha valami nagyon érdekes muskotályos pezsgőt innánk. Nekem sokkal jobban ízlik így, mint új korában.

      A palackokkal nem volt gond, IKEÁ-s üvegeket használtam, és ami azokba nem fért bele, azt ilyen 3 dl-es csatos sörös üvegbe tettem.

  4. Lili

    Szia! Köszi, hogy írtál, majd megírom, én mit alkotok. Lehet, ezzel fogunk koccintani Szilveszterkor. Megvan az idei karácsonyi ajándék.🙂

  5. Lili

    Tulajdonképpen két nagy vödör.🙂 De nem fog rajtam maradni, párom már a felét elajándékozta gondolatban.🙂 Több helyen nézelődtem, és van, aki csavaros üvegbe töltötte a pezsgőt. Úgyhogy szemezek nagyon a Kubus üvegekkel, mert csatos sört senki se hajlandó inni. A szent cél érdekében se mondanak le a kedvenc sörükről itthon. Már kétszer átszűrtem, most már lassan jön a palackozás. Annyira kíváncsi vagyok, hogy milyen íze lesz.

    • Makka

      Szerintem a barátaitok fogják gyűjteni jövőre a csatos üvegeket…:-)
      Nálunk anyukám hordja szét a baráti körében a cuccokat, legfőképpen a dzsmeket.

  6. Turák Kinga

    annak idején úgy 3-4 éve mikor készítettem ilyet, akkor olyan szépen arcul csapott, h az nem is igaz! Azóta már óvatos vagyok a kísérletezéseimmel!🙂

Leave a Reply

