Rászántam magam – egyszer

Fagyigép hiányában nem szoktam fagylaltot készíteni, csak nagyon-nagyon ritkán, pedig bármikor bármennyit meg tudok enni belőle. Na, jó, ez így azért nem teljesen igaz, ha kanállal eszem, akkor vagyok képes meglehetősen nagy mennyiséget elpusztítani. Ha tölcsérből nyalni kell, max. 3 gombóc.
Rettentő macerásnak tartom a házi barkácsfagyit, de ez a hőség még erre is rávitt. Viszont az tuti, hogy nem fogok rendszert csinálni belőle, pedig a család totál odavolt és követelőzni kezdett, hogy na ugye, hogy lehet gép nélkül is, és legyek kedves ezt minimum hetente. Elment ezeknek az eszük??? Ehhez képest vasárnap egész délután azon nyüglődtek, hogy mikor lesz már kész és még mennyit kell vele tökölni. És ha már sürgettek és megjegyzéseket tettek, gonosz módon közöltem velük, hogy csak másnapra lesz jó, és ha feltétlenül ilyeneket akarnak enni, akkor tudják, mit ajándékozzanak nekem legközelebb. Nem mintha eddig ne emlegettem volna a saját kompresszoros fagyigépeket… Ugyanis nálunk folyton tele vannak a mélyhűtők, a külön lehűtős tartályos fagyigépnek esélye sincs.

SÁRGABARACKOS MASCARPONEFAGYLALT
2 csésze teljes tej
1 csésze tejszín
1 tk vaníliapaszta
¾ csésze cukor
¼ csésze nádcukor
4 tojássárgája
250 g mascarpone
500 g sárgabarack
1½ ek cukor
¼ tk őrölt kardamom
frissen őrölt bors a tetejére

A tejet a tejszínnel és a vaníliával felforraltam. Ahogy felforrt, lehúztam a tűzről és hagytam állni 10 percet.
Közben a tojássárgákat elektromos habverővel fehér-habosra vertem a cukorral. A tojásos krémhez öntöttem a tejet, majd az egészet visszaöntöttem a lábosba és felraktam a tűzre. Alacsony hőmérsékleten állandóan kevergetve besűrítettem – sűrű tejszín állaga lett. Ezután belekevertem a mascarponét és hideg vízbe állítottam, hogy lehűljön.
A barackos részt én egy dzsemből csentem, de ha nem éppen befőzésben vagyok, így készítettem volna: a barackokat mosás és magozás után a cukorral és a kardamommal felrottyantottam volna, majd turmixolom, de nem teljesen simára, nem baj, ha maradnak benne nagyobb darabok.
A fagylaltalapot beraktam a mélyhűtőbe és 45 percenként 4 alkalommal az elektromos habverővel felkevertem, kissé fel is vertem. Az utolsó ilyen keverésnél adtam hozzá a barackot, de nem kevertem simára, azt akartam, hogy márványos legyen. Viszont a barack ellenált ennek. Leszállt majdnem az összes a fagyi aljára, így viszont a találalásnál olyan, mintha mindjárt kétféle fagyi lenne. A tetejére tekertem egy kis borsot, úgy ettük.

Na, ebből aztán nem tudok korlátlanul enni, meglehetősen tömény, de nagyon finom, krémes lett. Nem kell mellé vagy elé más kaja, az biztos.
Ja, és a csésze nálam mindig 250 ml.

Leave a Reply

